Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 535
1 medlemmer og 534 gæster
Kyliehot
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 25-07-2015, 08:16
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Er motoren ikke snart ved at runde de 10 år, Goofy ?

Et stabilt temperaturforløb med 3500 omdr.min. igennem 5 timers konstant sejlads er et positivt tegn. Skulle der være en alvorlig blokade i udstødningssystemets kølekanaler, så ville temperaturen stige foruroligende hurtigt.

Med ny søvandspumpe monteret, så skal fejlen næppe findes der.

At du kan holde på afgangsknæet med driftvarm motor under sejlads er positivt. Jeg mener at grænsen for, hvad vi mennesker kan holde på af en varm genstand er ca. 60 grader.

I første omgang ville jeg ikke være urolig omkring udstødningssystemet, men jeg ville nok ifm. vinterkonserveringen afmontere afgangsknæet og tilse flowet i kølekanalerne på udstødningsmanifoldet og afgangsknæet. Husk ny pakning ved samlefasen.

Volvo Penta har svære problemer med de tre pakninger ( 2 pakninger og en plade ) som sidder imellem udstødningsmanifoldet / afgangsknæet. Du kan være heldig, at det er én af disse som er "skredet" og dermed giver utætheden. Min leverandør bruger i stedet for tre pakninger, kun én stor pakning netop for at undgå problemer med utætheder.

På de større V-motorer fra Volvo Penta ses ofte tydelige lækager imellem udstødningsmanifold og afgangsknæet. Det er alvorligt fordi saltvandet løber ud på begge sider af udstødningsmanifoldet og på den ene side direkte ned tændrør/tændkabler. Kombinationen af saltvand, 40000V igennem tændingssystemet osv., gør ofte af tændrørene ruster fast til topstykket eller simpelthen gennemtærer der hvor tændrørsnøglen skal placeres for at skifte tændrør....En dyr reparation i svendetimer, som kunne være undgået, hvis der blot var monteret en enkel pakning fremfor tre.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,565
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, adrianjl3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden