Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 280
8 medlemmer og 272 gæster
Anthonylot, Georgwoontetle, IvanFleefeada, miteenhah, StevenNic, Thomasmum, ThordirEffifunda, WilliamGal
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #27  
Gammel 08-05-2012, 23:03
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
[QUOTE=PROSECCO;38821]
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Jeg har slet ikke nogen ide om hvilke alarmer der er på motoren og hvornår de bipper :/ desværre..

Læs evt tråden hvor du spørger om manual etc
Jeg tror at PROSECCO har ret i at det er en MEFI-3 computer baseret på serie nummeret.

Morten kan du genkende din ECM som værende en af disse: http://www.pirate4x4.com/tech/billav...es/GM-MEFI.jpg

Udover de fejl som nævnes af PROSECCO på en MEFI-3 så kan der være følgende sensor fejl:

ECT (Engine Coolant Temperature) high/low
TPS (Throttle Position Sensor) high/low
MAT (Manifold Air Temperature) high/low
MAP (Manifold Absolute Presure) high/low
EST open
EST grounded
Continoues knock
No knock
Coil driver fault
checksum error
Fuel pressure high/low - gælder ikke din motor da den ikke har fuel pressure sensor.


Jeg har selv en MEFI-3 ECM på mine motorer og har en gang haft fejl "No knock" da jeg havde glemt at montere stikket til knock sensoren efter at have spændt en Superflush fitting på blokken. Ved at gå hjem og læse værkstedshåndbogen kunne jeg regne ud hvad der var galt, uden brug af computer til at læse fejllageret

Da det skete så begyndte den at bippe med regelmæssige mellemrum og den holdt ikke op selvom jeg tog gassen af (så er der ellers ikke nogen knock situation). Sluk motoren og start igen så holdt alarmen op. Jeg ved ikke om det alarm mønster gælder alle ovenstående alarmer. Hvis det er tilfældet så er det en af de alarmer som PROSECCO henviser til at du har eftersom din alarm stoppede af sig selv.

Sidst redigeret af BrianL; 08-05-2012 kl. 23:16.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 111,372
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Georgwoontetle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden