Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 539
0 medlemmer og 539 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #34  
Gammel 07-01-2011, 09:46
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pyyyhhh hvor skal jeg starte....

Clasg:

først og fremmest så er det grundet de rige "svin" at DK er et velfærdssamfund. Ja de har gjort det godt for sig selv, men det er dælme også dem der får ting til at ske. arbejdspladser bliver skabt af de rige "svin". Så uanset om de betaler selskabsskat eller ej, så holder de folk i arbejde, så vi kan ikke undvære dem.

Og nej vi lever på ingen måde i verdens bedste samfund så langt fra endda. Det er en romantisk og gammeldags opfattelse af vores samfund. Sådan var det sikkert engang i de glade 60'er og 70'er, problemet er bare at verden rundt om os, udvikler sig hurtigere og mange steder bedre end vi gør, for vi holder i al for høj grad fast i vores Morten Korch opfattelse af vores lille land.

Manowar....

såvidt jeg husker er tallet vist snarere 5000 konkurser og ikke 8000. Ud af de konkurser står nyoprettede 1 mands firmaer for langt størsteparten af konkurserne, specielt firmaer der så dagens lys i 2007 og 2008.

Og alle vores tal og beregninger giver Lars Løkke ret, krisen ser ud til at gå den anden vej. En indikation på det er typisk olieprisen, som igen er ved at nå det niveau den havde før krisen. Oliepriserne på verdensmarkedet kan bruges som temperaturmåler på, hvordan det går med den globale og i særdeleshed den amerikanske økonomi, som vi alle er så afhængige af. Hvis oliepriserne begynder at falde drastisk, så bør alle alarmklokker ringe, for så går der maksimalt 6 måneder, inden vi har en ny krise....

Bankpakkerne....uden dem ville vi stadig halte bagefter og være endnu ringere stillet økonomisk, end vi er pt. Derudover er det en tanke værd, at bankpakkerne er fuld finansieret fra statens side, staten taber ikke penge på dem, de tjener faktsik penge på dem, men den historie er jo ikke så god i Ekstra Bladet, BT og lignende medier....

Jeg er iøvrigt enig i at det er svært at være iværksætter i DK, men lige udover det så synes jeg ikke at Tyskland bør være der vi skal kigge hen, for at se hvordan tingene skal gøres....det skulle da lige være som afskrækkende eksempel....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden