Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 515
1 medlemmer og 514 gæster
Robertniz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #35  
Gammel 07-01-2011, 10:24
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=Peter508;29397]Pyyyhhh hvor skal jeg starte....

Clasg:

først og fremmest så er det grundet de rige "svin" at DK er et velfærdssamfund. Ja de har gjort det godt for sig selv, men det er dælme også dem der får ting til at ske. arbejdspladser bliver skabt af de rige "svin". Så uanset om de betaler selskabsskat eller ej, så holder de folk i arbejde, så vi kan ikke undvære dem.

Og nej vi lever på ingen måde i verdens bedste samfund så langt fra endda. Det er en romantisk og gammeldags opfattelse af vores samfund. Sådan var det sikkert engang i de glade 60'er og 70'er, problemet er bare at verden rundt om os, udvikler sig hurtigere og mange steder bedre end vi gør, for vi holder i al for høj grad fast i vores Morten Korch opfattelse af vores lille land.

Manowar....

såvidt jeg husker er tallet vist snarere 5000 konkurser og ikke 8000. Ud af de konkurser står nyoprettede 1 mands firmaer for langt størsteparten af konkurserne, specielt firmaer der så dagens lys i 2007 og 2008.


Jeg er iøvrigt enig i at det er svært at være iværksætter i DK, men lige udover det så ang . tyskland synes jeg ikke at Tyskland bør være der vi skal kigge hen, for at se hvordan tingene skal gøres....det skulle da lige være som afskrækkende eksempel...
QUOTE]

hmm måske er 8000"konkurser" lidt for høj men 5000 er alt for lille

her lige sakset fra DR.

Med 6.662 konkurser blev 2010 et rekordår for antallet af konkurser."
plus at ca. 1500 virksomheder er gået i betalingstop.

500.000 danskere vil stå uden job i kortere eller længere tid 2011.
Det svarer til ca. 17 pct. af arbejdsstyrken ---i 2010 er talet ca 13,5%(tyskland 8,7% i 2010 og 8,45% i 2011)
.
so mener du stændigvæg at alle vores tal og beregninger giver Lars Løkke ret, krisen ser ud til at gå den anden vej???



Midt i den europæiske gældskrise er Tyskland et lyspunkt. Her er man tilbage i vækstsporet, Tyskland export viser ligeledes rigtig gode takter. [/I]

Mens flere af landene i Europa er i dybe problemer, er Tyskland godt på vej ud af finanskrisen, og i 2. kvartal steg væksten i det tyske BNP procentvis mere end Kinas BNP.
Eksporten er fortsat i bedring, primært drevet af efterspørgslen fra Asien, hvilket er hovedårsagen til den øgede vækst. Samtidig bidrager den svækkede euro til den tyske eksportsektors globale konkurrenceevne.

Desuden har Tyskland – modsat de fleste andre vestlige lande inkl danmark – ikke haft en boligboble op til krisen.
Derfor følger den indenlandske økonomi i højere grad med opsvinget.
Det understøttes af udviklingen på det tyske arbejdsmarked, der har overrasket positivt:
Stigningen i arbejdsløsheden er ikke blot bremset – virksomhederne er rent faktisk begyndt at ansætte mange nye medarbejdere.

tyskland som afskrækkende eksempel(";?????????ja måske for den danske regering


oliepris niveau den havde før krisen?? måske på den globale market men ikke hos min tanke -12 kr for en ltr ???



og lige til at afklare jeg er hverken V ,socialdemokrat eller andet ..men fuldstændig politisk neutral ..

Sidst redigeret af Manorwar; 07-01-2011 kl. 11:10.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,569
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidchoff
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:02.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden