Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 123
2 medlemmer og 121 gæster
Michailgci, VisionizeAI
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #12  
Gammel 26-05-2017, 06:53
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Min overbevisning er, at syntetiske olier har for tynd en bæreevne til motorer der er kontinuerligt belastet. Det er en bådmotor som bekendt.

Den type motorer du har i båden og den omtalte i denne tråd er jo tudse-gamle konstrutioner, hvor der ikke var tænkt på syntetiske olier i bredt omfang.

Hvad jeg kan se jeg har bedst salg i, er motordele til mercruiser-folket fx lejer til motorer. Dette KAN skyldes brugen af original mercruiser 25W40 motorolier i stedet for en VDS godkendt motorolie fx fra Volvo Penta eller min kiosk.
Til Volvo-kunder sælger jeg primært gængse servicedele, og det sker da også, at der sælges lejer til motorer, men det skyldes i langt de fleste tilfælde, at der har været vand i motorolien eller der er sjusket med olieskiftene....

Min egen motor i båden ( 4.3 V6 GM ) har altid sejlet på mineralsk motorolie, uden at dette har betydet motorhavari. Der er skiftet topstykker og indsugning, men det skyldes tæringer. Og så selvfølgelig drev et par gange, men det er uinteressant i denne tråd...

Min afsluttende bemærkning er, at mineralske olier med VDS godkendelse bør bruges til GM / FORD benzin bådmotorer.
Nogen vælger det - andre gør ikke...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,066
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, VisionizeAI
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:32.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden