Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 525
0 medlemmer og 525 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #20  
Gammel 04-04-2011, 20:56
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang.

Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.

Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.

Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.

Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..

Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.

Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.

Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..

Nu fatter jeg ikke en skid af det hele
Husk på at en indsprøjtnings-motor aldrig skal have gas når den skal startes, uanset om det er en mono eller multipoint.

Motorstyringen sørger for at maskinen går perfekt tomgang med det samme, uanset om den er iskold, eller brandvarm.

Indsprøjtningsmotorer skal heller aldrig primes før start (pumpe på gashåndtag). Drej blot nøglen over til tænding et par sekunder inden start, så starter benzinpumpen og sætter tryk på systemet og den er herefter klar til start.

Man kan selvfølgelig også bare dreje nøglen, den skal nok komme i gang alligevel før eller siden.

Anyways, dette har ikke noget med dit problem at gøre. Jeg kunne såmænd bare forestille mig at det er historien der gentager sig, vand i filteret igen.

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er lavet på din båd, om du har benzin frem og retur løb, eller det er "returnless"

Har du returløb, bliver der skovlet en del benzin igennem systemet, så hvis der er vand i tanken, vil filteret i dette tilfælde nok hurtigt få vand i sig igen.

Men skal blive spændende at høre hvad mek. siker.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,038
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Williamjaida
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden