Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 473
0 medlemmer og 473 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #28  
Gammel 05-04-2009, 17:46
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
igår kl. 12 startede Ford'en efter lidt udluftning....

Efter 15 minutter hvor den stod og tøffede, lagde vi fra kaj og sejlede igennem Kolding fjord...

Helt fantastisk vejr, motoren gik som et klokværk, båden var en fornøjelse at sejle....kæft hvor var det skønt....

4 1/2 time var vi ude, rundt om Fænø, ned til Hejlsminde og op omkring de 2 lillebælts broer....

Det gode vejr havde forladt os på hjemturen, og det var både blevet overskyet og det var blæst op....Så på med kalechen også ellers bare pløje videre ind mod havnen....

Det der med at ligge ind på havnepladsen....deeeeeet skal vi nok have øvet lidt mere, eller alternativt kan vi også bare blive skilt med det samme....

det kan virkelig være en øvelse der sætter ægteskabet på prøve. jeg har set mange sjove episoder i de år jeg har sejlet husk at alle øjne i havnen kikker på den båd der er ved at lægge til. For et par år siden så jeg et par der ville ind på den mest umulige plads (i forhold til vinden) manden ombord forlangte at konen skulle fange de 2 pæle agter og samtidig skulle hun også tage imod ved stævnen han var gal men det var hun sgu også så med det samme båden var så tæt på broen at hun kunne komme i land smed hun trossen tilbage på båden og gik han så sgu sjov ud i hovedet men han fortjente det.
Når vi kommer i havn prøver jeg at finde den plads der er lettest at ligge til ved men mange gange er der ikke flere muligheder.Når jeg har bestemt hvilken plads vi skal ind på, aftaler vi hvordan vi gør inden jeg sejler ind.
nogle gange må vi lægge båden på tværs op af pælene og så få trosserne på og trække båden ind.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,042
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, RandyCal
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden