Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 458
0 medlemmer og 458 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 07-05-2011, 22:36
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Når du finder den stigning som rammer 4800 rpm, så vil du også få en højere topfart, bedre acceleration m.m.

Derudover vil hver enkelt type propel med stor sansynlighed kunne tilføre yderligere forbedringer på forskellige områder, f.eks. kan en 4-bladet give bedre holeshot og brændstoføkonomi i cruiseområdet, 3-bladet bedre topfart osv. Men en ting er teori og en ting er praksis, så som det er skrevet mange gange før er der kun en ting der kan afgøre det, og det er test, INGEN setup er ens, ej heller ens både med ens motor da vægtfordeling, bundmaling, motorhøjde m.m. kan være forskellige.
Jeg er enig med dig i at, rammer han den stigning der gør den kan tage max omdrejninger, så vil han få bedre optræk, men det er langtfra sikkert at han vil øge topfarten, tværtimod...

Passer den stigning han bruger nu bedre til motorens max drejnings-moment vil den give maximalt topfart, men ikke optræk.

Det er meget svært at få begge dele, da det jo er et simpelt gearing-spørgsmål, på en bil feks. vil optrækket være meget bedre hvis man starter i 1 gear, og man vil i det gear ingen problemer have med at opnå max. omdrejninger, men topfarten opnåes i højeste gear, og der vil det være stort set umuligt at opnå max. omdrejninger...

Jeg ved at jeg har forsimplet det meget i mit eks. men det er samme fysiske regler der gælder ....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,943
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Matthewdaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden