Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 578
1 medlemmer og 577 gæster
Edwardapown
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #25  
Gammel 14-03-2014, 06:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by Norvik20" Se indlæg
Hej Rolf.
Held og lykke med lyddæmpningsprojektet.

Ang. dit baghjul...... Så skurrer det i mine ører (eller øjne) at den er gal med styretøjsvinkelen på dit venstre baghjul.
Man kan ikke justere på baghjulene, en komplet 4-hjuls udmåling, kan kun justere på forhjulene ifht baghjulene. Ikke omvendt.
Det lyder helt galt i mine ører..

Ved en 4-hjuls udmåling, retter man forhjulene ind efter baghjulene, plus giver dem (forhjulene) de grader i camber/caster og toe-in/out som er foreskrevet af producenten.
I princippet kan en bil på den måde, være sporet korrekt, og køre ligeud hvis man slipper rattet, som den jo skal, og uden at slide dækkene skæve, men køre skævt med karrosseriet, set fra en der kører bagved.
Man kan ikke justere baghjulene, de er fast fikseret i deres kørestilling.

Ellers skal der da være opfundet noget nyt, på nyere biler, som jeg aldrig har hørt om....(?)
Jeg kunne godt forudse, at du har et træls problem der.

-Er du sikker på at begge fælge bag, er identiske i indpresningsdybden??

Mvh
Justering af styretøjsvinklerne er muligt på ML´eren - der er slidser i de øverste bagerste ophæng, hvorpå justeringen af styretøjsvinklen kan foretages. Det er den eneste bil jeg har haft, hvor det er muligt. Hvorfor vides ikke, men det er tilfældet på ML-klassen.

Fælgene har siddet på bilen siden jeg købte den i juni 2010. Eneste ændring er, at jeg i september 2013 købte nye vinterdæk i størrelsen 285/45/19 i stedet for 275/45/19, som jeg ellers har benyttet. Årsagen var, at Continental ikke kunne levere den mindre størrelse længere, så derfor blev der opgraderet.
Indpresningen og spacere på alle fire hjul er uændret. Jeg har ikke haft skader på bagakslen, bagbroen har ikke skubbet sig osv.

Jeg tror simpelthen bare, at styrevinklen på bagakslen i venstre side har skubbet sig evt. ved kørsel på hullet/ujævn vej.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,523
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdancuj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:21.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden