Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 603
2 medlemmer og 601 gæster
Eugenecax, Victorizb
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #8  
Gammel 03-08-2013, 20:18
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Jeg mener bare ikke at der kan lyde en alarm pga. bådens fart. Dvs. de 30 knob har ingen betydning i sig selv. Men for høje omdrejning kan give alarm. Motorens computer ECM/PCM ved ikke umiddelbart noget om hvor stærkt det går, med mindre man har en sensor der giver den information, og det er ikke standard. Og stadig har bådens fart ikke noget at sige.

Et scenarie: Du når kun over det kritiske punkt for overophedning når du kommer op i fart og motoren i et stykke tid har gået ved høje omdrejninger. Når du sætter omdrejningerne ned, kan kølesystemet måske følge med og du når ikke over det kritiske punkt.

Men du siger at temperaturen ikke er for høj. Hvor høj bliver temperaturen? Og hvor sikker er du på, at instrumentet virker?

Har du kun vandindtag gennem drevet, eller har du også et vandindtag i bunden af båden? Jeg har 2 vandindtag, og begge drives med impellere. 1 eller begge kan være defekte og trænger til udskiftning.

Har du 2 kredse i kølesystemet? Dvs. har du ferskvandskøling?

Jeg kan se du bor i Malmø. Jeg vil gerne låne dig mit diagnostiseringsudstyr, men i så fald skal vi finde ud af logistikken.

Hvis du vælger at få et værksted til at kigge på problemet, skal du vælge det med omhu. Jeg havde sidste sommer problemer i den boldgade du er i, og 2 uafhængige men autoriserede Mercruiser-værksteder lavede så meget lort at de ville være overkvalificeret til programmet Klamphuggerne. Der er ikke garanti for at de kan finde ud af det, bare fordi de er autoriserede - desværre.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,576
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pechi_ovEr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden