Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 275
0 medlemmer og 275 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Ny båd.....
View Single Post
  #15  
Gammel 29-07-2011, 12:05
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Min smag går jo som nogle ved i retningen af marine trawlere, men det er mere ud fra en visuel betragtning, hvor konen er meget mere praktisk indrettet...

Jeg søger derfor lidt info omkring SeaRay - B-liner - Monterey etc type både, her kommer lidt fra hoften....

- Vi sejler sjældent mere end 10 knob, hvor retnings stabile er den type båd ved den fart ?

- Benzin eller diesel ? Jeg foretrækker diesel, men der er bare rigtig mange benziner....

- Brændstofs økonomi ? slag på tasken....

- Generelle fordele / ulemper ?

- Hvor meget betyder bredden egentlig ? Vores Wiking er 3.15 mtr. bred, langt de fleste af den anden type her ligger lige under de 3 mtr.

- 1 eller 2 motorer ? der er rigtig mange med 2 motorer....eneste fordel jeg lige kan få øje på, er at jeg så kan bakke ind til molerne...

- B-linere fra sidst 90'erne, er de så dårlige som rygtet siger ? Jeg synes at de har et fedt design, også er de klart pris billigst på markedet....
Hej Peter,

Det lyder elelrs psændende vi gik også lidt i samme tanker men er af andre grunde kommet væk fra det igen.

Jeg er ikke enig med JLI ang Bayliner'ne, og nu må det her helst ikke opfattest som et korstog mod ejerne af dise, men bådene før 1998 er ikke af samme standard som de er nu. Før 1998 er kvaliteten under SeaRay, Monterey, Maxum og Regal Niveau.

Umiddelbart ville jeg kikke efter Princess, Fairline og måske Sunseeker'er. De plejer at have en fantastisk layout til det europæiske klima. Det er ikke altid at amerikanerne tænker på somre med under 35gr i skyggen Et sporty design betyder desværre ofte en knap som optimal udnyttelse af kabine (ståhøjde mm.).

Benzin eller Diesel afhænger i min verden af hvor meget I skal sejle - Mange timersdrift må en diesel være det rigtige valg, ellers er det en benziner. I den virkelige verden er der ikke den helt store forskel på forbruget. Biler og både kan i den sammenhæng slet ikke sammeliges.

Men spændende - lad os høre mere om processen
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,965
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DonPaway
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden