Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 579
1 medlemmer og 578 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 26-07-2015, 12:55
Morten Venzel
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Martin og Lars.

Der er de fire huller forrest i hælen på motoren. Da vejret ikke har været til det, har jeg faktisk ikke fået testet konsekvensen af justeringen af gasspjældet endnu. Målet på spjældet skal være 0,25 mm. fra anslag, hvilket det er nu. Jeg vil mene at det var ca. 1-2 mm ude af justering.

Problemet med at båden ruller fra side til side, havde jeg faktisk sidste år, der var motoren sat i de øverste monteringshuller. Dette problem forsvandt faktisk da motoren blev hævet det den kunne, desværre bare ikke til den optimale højde.

Jeg begynder at tro mere og mere på at monteringshøjden nok er problemet. Måske er det ikke nogen dum idé at se om man kan bytte sig til en motor med kortere ben. Jeg kan godt følge at tyngdepunktet vil ændre sig, når vægten fra motoren flyttes op med yderligere 6-8 cm.

Når jeg har testet resultatet af gasspjældsjusteringen, vil jeg forsøge at låne en mindre propel for at teste max- omdr. som Martin foreslår. Her efter må jeg så beslutte om jeg er ude i at bytte motor eller hæve den nuværende yderligere.

Tak for Jeres indlæg, jeg vender som sagt tilbage.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,523
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdancuj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden