Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 583
4 medlemmer og 579 gæster
Charlesruilt, Edwardapown, Leonopc, trinain16
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Kaleche
View Single Post
  #2  
Gammel 27-09-2011, 09:37
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Jeg ved ikke om halvdelen af fakturabeløbet er meget normalt ved kalechearbejde, men lukker kalechefirmaet er dine penge med stor sandsynlighed tabt.

Det er svært at gardere sig både som erhvervsdrivende og kunde.

Ved bestillingsvare som ikke lagerføres i DK kræver jeg nu enten forudbetaling af det samlede fakturabeløb, eller 10% af fakturabeløbet. Den resterende del er til forfald, når varerne kan afhentes. Som ofte får jeg det samlede fakturabeløb ved varebestilling.

En undtagelse har jeg lavet med en handel i torsdags. Vedkommende bestilte nye topstykker, udstødningssystemer, pakningssæt mv. til en samlet værdi af 40000,- kr. Kunden ville absolut ikke betale nogen penge forud, og ville handle til anden side, hvis ikke jeg accepterede hans betingelser. Jeg valgte at tro på kunden, og bestilte varerne hos min leverandør, som blev leveret i går til kunden - jeg fik alle pengene ved aflevering af varerne. Det er ikke altid det går sådan, så efterhånden har jeg fået opbygget et fint lille kostbart lager af varer som kunder har bestilt, men aldrig afhentet !
Lageret tæller overhus til OMC Cobra ( FORD V8 ), konverteringssæt til OMC/FORD V8, drevolie i 18.50 liter tønder, afgangsknæ til Volvo Penta/FORD EFI, topstykke til Mercruiser 3.0, Dry Joint manifolder til Mercruiser V6 / V8 og meget mere....

Hvad er tidshorisonten med kalechen ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,555
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Charlesruilt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:52.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden