Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 554
1 medlemmer og 553 gæster
Bogdanjsc
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 23-01-2016, 09:25
bamse3020 bamse3020 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2016
Bopæl: Vejle
Indlæg: 38
Perkins 6-354

Allerførst, tak for en fantastisk hjemmeside med mange gode spørgsmål og masser af gode svar.
Mit spørgsmål drejer sig om Perkins 6-354, 115 HK.
Efter nyindkøb af en Jupiter 40, kan jeg nu konstatere, at SB motor står fast, kan ikke tørnes selv med en stor rørtang, der er så konstateret vand i cylinder 4 og 6, alt er godt så langt, nu skal motoren så tages op, dommen fra flere sider er at varmeveksleren er utæt, dommen er også at varmeveksleren ikke er original, den er lavet i sort jern, spørgsmålet er så om motoren er en marinemotor, eller en ombygget landbrugsmotor, i det indtastede nummer i blokken fremgård der ikke et m, altså marine, men derimod et T, altså turbo, men der er ingen turbo på motoren.
Motoren kan naturligvis renoveres, men der skal jo investeres i en ny/brugt varmeveksler, jeg har læst i en anden tråd, at det er muligt, at fremstille den selv, i Palby Marine står at læse, at man kan købe en varmeveksler fra Bowman, altså til 25000 kr., fame dyrt
Østjysk Motorservice har tilbudt mig en 6-354 fra en mejetærsker til 12000 kr

Altså spørgsmål nr. 1 købe ny varmeveksler kontra bygge en selv, min søn arbejder i 3D, min anden søn arbejder på en maskinfabrik, med skæring og svejsning.

Spørgsmål 2 renovere motor eller give 13000 kr. for en mejetærskermotor

Spørgsmål 3, er den motor der sidder i en Perkins marinemotor eller en industri/bilmotor

Og så igen findes der perkinsmotorer der kører modsat hinanden eller foregå det i gearkassen, jeg går ud fra, at når man betragter skruebladene skal de køre modsat hinanden set agten fra.

En lang historie, men jeg har brug for hjælp.

Der kommer et par billeder af varmeveksleren

Mvh. Bjarne Knudsen

Sidst redigeret af bamse3020; 23-01-2016 kl. 12:20. Begrundelse: Billedtilføjelse
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,560
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanjsc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:38.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden