Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 570
1 medlemmer og 569 gæster
Matthewsmott
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #22  
Gammel 23-04-2016, 14:49
Kåre Kåre er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Som jeg forstår dit behov, er der ingen specifik grund til at vælge en 4-takt, du kan også overveje en 2-takt med et af de moderne indsprøjtningssystemer som er ligeså økonomiske som 4-taktere.

Som nævnt er Mercury Optimax (som jeg selv sejler) et rigtig godt valg, men Yamaha og Suzuki laver imho også rigtig gode motorer.
Jeg ville ikke være i tvivl om hvilken jeg skulle vælge hvis jeg sammenligner dem du nævner og så denne her:
http://www.dba.dk/mercury-paahaengsm...id-1020531635/
Den har været til salg i 4 mdr. så mon ikke der kan hentes nogle tusind i afslag!

Husk så også på, at der for mange mennesker går lidt religion i den når der diskuteres fabrikater, præcist som man oplever det når folk snakker biler.

Hvilken båd er det du har?
Hej Martin

Til info, så røg handlen af Suzukien i vasken:
Jeg bad om papirer på service, og så valgte han i stedet at fjerne salgsannoncen, og senere oprette den igen...

Så nu leder jeg stadig.
Men er stadig i syv sind. Jeg må nok erkende på et eller andet tidspunkt, at den helt rigtige motor til den helt rigtige pris aldrig dukker op. Når budgettet er begrænset må jeg også gå på kompromis på et eller flere punkter.

Jeg er begyndt at skele til den Optimax maskine :0)
Fordele:
- OK hestekræfter til min båd. Lidt over de 60 jeg går efter.
- Nyeste motor i den størrelse til mit budget.
- Gode anmeldelser mange steder

Ulemper:
- Den er nok mindre larmede end gamle 2-taktere, men stadig mere end 4-takter
- Vægten. Vejer lige til den gode side. Det betyder nok mest mht. kørsel med min elmotor, da jeg er bange for det hele bliver for tungt.

Normalt bruger jeg min elmotor når jeg fisker, og kun benzinmotoren når jeg flytter mig fra A til B. Så måske er støjen ikke min værste fjende.
Men hvor meget larmer sådan en karl i forhold til gamle 2-taktere og moderne 4-taktere?

Alternative motorer lige nu på DBA/GOG:
- 2006/50 timer Suzuki 50 Hk
- 2005/135 timer Mercury 60 Hk

Jeg er bange for at 50 Hk er lige lidt nok, ellers ser Suzukien fin ud.

Og så er jeg stadig noget bange for Mercury tæringsproblemer, som SER UD TIL at være væk fra ca. 2003/4. Men der kan være nogle af disse som er solgt som senere modeller, så 2005'eren er nok ikke 100% sikker.

mvh
Kåre
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,571
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, ElmerOvers
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden