Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 338
8 medlemmer og 330 gæster
Brervebrorm, Brian Lindegård Madsen, Emetcor, HjaltebanoExini, Kaleschmus, StevenNic, Thomasmum, Williesoify
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 15-07-2016, 13:36
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
hhmmm, slangerne bør ikke være svære at afmontere.

Der sidder to slanger på din søvandspumpe - that´s all.

Din søvandspumpe KAN være behæftet med fejl. Det er efterhånden et meget kendt problem. Som oftest er det den bagerste del af pumpehuset er bliver slidt, så impelleren ikke kan levere den rette mængde vand.

Er der store slidmærker i det bagerste pumpehus, så skal det enten udskiftes eller drejes af på en maskinfabrik. Det første er nok det dyreste, og det andet det billigste og nemmeste i længden.

Husk ny O-ring i det bagerste pumpehus, som medfølger en evt. ny impeller.
Tro mig - det er virkelig ikke nemt. Ifølge autoriseret Mercruiser installatør skal motoren tages ud for at kunne skifte impelleren. Og der blev sagt 'autoriseret Mercruiser installatør'. Jeg har selv skiftet den tidligere uden at pille motoren ud, men det er et helvede. Fordi pumpen sidder i bunden af motoren bag drivhjul, brændstoffilet m.m. og selve motorophænget. Der er ingen plads. OG - så sidder slangerne fast. Tilmed er jeg blevet oplyst af den installatør, der monterede motoren, at der ikke må vrides for hårdt i slangerne, da det kan gå ud over selve vandindtaget. Great !

Nå, men er der ingen der kender det værktøj jeg linkede til?
Det er bare et håndtag med en kroglignende anordning. De har dem i Biltema som o-ringsværktøj men de er alt for små til mit formål, og jeg ved de findes i større udgaver. Der må da være en mekaniker eller to der kender dem.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 111,383
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Emetcor
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:24.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden