Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 549
2 medlemmer og 547 gæster
Juliieg, Robertniz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 05-04-2016, 06:54
Kåre Kåre er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
hhm, ja, det var noget af en prisforskel på de to motorer.
Jeg ved ikke helt hvilken prisforskel du hentyder til?
De to motorer jeg refererer til koster 30.000 og 31.000, så det er næsten det samme.
Forskellen ligger i årgang og timer.


Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Jeg tænker ofte over, hvorfor en bådejer ønsker at sælge sin bådmotor ? Med omvendt fortegn, ville jeg sjældent sælge min bilmotor med mindre den virkelig voldte problemer..Det KAN være tilfældet med mange brugte bådmotorer.
Nu skifter man så heller ikke lige så let motor på sin bil :0)
En påhængsmotor er nu engang en påhængsmotor, som giver mulighed for at skifte til den motor type og størrelse man ønsker.
Indenbordsmotorer bliver næppe heller skiftete så tit som påhængsmotor.

Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Brugte bådmotorer sælges efter med en gedigen tekst omkring "passet, plejet, serviceret af aut. mekaniker og fornylig hovedrenoveret. Sælges grundet ønsket om større motor".

Uanset, hvad der er skrevet i teksten, så kan der som oftest IKKE fremvises skriftlig dokumentation på de oplyste faktorer.

Langt de færreste kender historien bag en ældre bådmotor, og derfor bør der være en fagmand med ind i over ifm. køb.

Skulle jeg vælge en brugt bådmotor, så ville jeg kigge hos en forhandler først. De japanske mærker Yamaha, Suzuki og Honda er rigt repræsenteret i nyere og lidt ældre udgaver.

Det private marked for brugte bådmotorer ville jeg i første omgang sætte på stand-by.

Du kan også vurdere muligheden ved at opgradere til ca. 40.000,- kr. for en brugt bådmotor, og se hvad det giver af muligheder.

Priserne på brugte bådmotorer specielt påhængsmotorer er decideret ødelagt grundet de årlige kampagner fra de respektive udbydere. Mercury/Mariner er blandt de værste til at ødelægge brugtmarkedet med discountpriser på deres bådmotorer - måske fordi deres 4-taktere samles i Kina. Det store program med Optimax, Verado osv. samles indtil videre i Guds eget land...
Jeg står selv og skal af med min ellers gode Yamaha, fordi den er for lille.
Jeg købte den i sin tid fordi det var det jeg havde råd til, og prioriterede alder og stand frem for Hk.
Når en forhandler får en motor ind, kender han næppe heller standen og historikken på motoren, med mindre det er en motor han selv har serviceret.
Men for mig som køber kan jeg jo kun håbe på han taler sandt. Det er ikke anderledes end med privat køb.
Hos forhandler får jeg dog en garanti, så det er da en fordel.

Jeg ville mægtig gerne kunne give 40.000 for en motor hos en forhandler, og har da også set den helt rigtige Yamaha. Men jeg har så bare ikke lige 40.000...

mvh
Kåre

mvh
Kåre
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:56.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden