Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 564
0 medlemmer og 564 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 07-06-2010, 10:02
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
He he he det hjælper sq at blive sur og stædig. Bæstet startede i går. Jeg fik vækket hele nabolaget fra middagsluren med et par gevaldige knald, fik så justeret strømfordeleren lidt mere og så var der liv i dyret. Først med høje omdrejninger, men efter lidt mere justering på strømfordeleren ligger jeg nu på 900 rpm i "tomgang". Og så med mine egne små hænder ......
Så nu mangler jeg bare manden med tændingspistolen og evt en vacuum-måler til de sidste justeringer. Og den køler sq osse. Drevet ned i en murerbalje (har ingen øre-dimser) med en vandslange i og vupti - kølevand ud af udstødningen og en drifttemp på 60 - 70 grader. Det var en glad mand som gik i seng i aftes ..... Så mangler jeg bare resten, men da det er kosmetisk kan det være at jeg smider båden i vandet og venter med kosmetikken til vinter.....
he he. det hjælper med lidt stædighed. dejlig at høre du har fået liv i den.

da jeg bøvlede med min B20 for nogle år siden, havde jeg min svoger, som roder en del med gamle biler, med ude at sejle for at få tændingen justeret.
svogeren lå i maskinrummet og jeg sad ved roret. Da vi kom til flad vand fik motoren fuld gas og svogeren drejede fordeleren til vi nåede max rpm, så prøvede vi at gå ned i tomgang og han justerede fordeleren igen.
resultatet blev at han lod fordeleren stå et sted mellem disse 2 punkter og der hvor motoren gik bedst.

det kosmestiske haster ikke nu skal du have sejlet
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden