Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 584
1 medlemmer og 583 gæster
Matthewsmott
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #699  
Gammel 01-08-2013, 20:17
Mand1979 Mand1979 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 106
Mine børn og jeg er lige kommet hjem fra vores sejler sommerferie. Sejlede fra Ålbæk (hjemhavn) til Hals, virkelig hyggelig havn med masser af liv. Efter en overnatning sejlede vi til Nibe. Rigtig fin havn, men utrolig kedeligt sted at ligge. Blev 1 nat og sejlede videre til Amtoft, blev 1 nat og tøffede videre til Vilsund. Der blev vi liggende 2 nætter for der var jo marked i byen:-)
Fra Vilsund sejlede vi til Sillerslev og blev 1 nat. også et ret hyggeligt sted. Fra Sillerslev blev det Nykøbing mors der skulle ha et besøg. Virkelig fed havn, og en masse liv både på havnen og i byen. Smuttede lige et smut i blomsterparken nu vi var der:-) Blev 1 nat. Derefter blev det Livø der skulle besøges. Lille bitte havn, men meget hyggeligt sted. En tur oppe i "byen" er jo nærmest som at komme 30-40 år tilbage i tiden. Der blev vi også 1 nat. Derfra satte vi kursen mod Gjøl havn, med en afstikker til Løgstør så vi ku få en is:-) Der så også rigtig hyggeligt ud, men vi var der kun 1 times tid til lige at få is, en dunk diesel og påfylde lidt frisk vand. Gjøl havn er utrolig lækker med en hyggelig atmosfære. Blev 1 nat og sejlede videre mod Aaså. Også ret godt sted. Da vi var der, var der levende musik med "De røde skjorter":-) Fik også årets bedste bøfsandwich i Aaså:-) Efter 1 overnatning blev det sidste tur på etapen, nemlig hjem til Ålbæk igen.

Må sige det har været en rigtig go ferie, både for mig og børnene, og det skal helt klart gentages;-)
Huskede jeg at skrive at ungerne var ude at bade samtlige steder vi var:-)

Har efterfølgende siddet og regnet lidt på brændstof-økonomien. Blev selv meget overrasket. Ca 0.30 ltr pr sømil, knap 2 ltr i timen.

Fortsat rigtig go sommer:-)

Nu skal speedbåden sættes i vandet og bruges resten af min ferie. Der ser brændstof-økonomien desværre noget anderledes ud;-)
__________________
Albatross 26 årg 1976
Perkins 4/108
Fast aksel

Waveline gummiræser
4 hk mariner
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,562
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TipplerPiosolo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden