Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 562
1 medlemmer og 561 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #12  
Gammel 05-01-2011, 09:35
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Ulman - Der er jeg ikke enig.

Jeg mener at DK har klaret sig noget bedre end de lande vi normal sammenligner os med, herunder Frankrig, Tyskland og England. Forskellen er bare at de lande er begyndt at gøre noget ved det, og vi desværre er midt i en valgkamp.

England med Cameron i spidsen har netop indset at den offentlige sektor er for stor, og har skåret mere end 25% - ja 25 %- af den offentlige sektor. Det svarer til over 150.000 job i den sektor. Det gjort for ikke at hæve skatterne, og for at England kan opretholde deres relativt høje velfærd.

Frankrig har netop sat pensionsalderen op, med store strejker til følge. Sarkozy har ingen tvivl kæmpe vanskeligheder ved at gennemføre reformer.

Tilbage til lille DK S-SF vil have flere hænder i den offentlige sektor og ekspandere. Problemet er bare at der kun er os - hr og fru Danmark til at betale - men det vil hverken Helle eller Villy indrømme. Ingen tvivl om at skatterne bliver hævet markant hvis de kommer til taburetten. Hvis/når de hæver skatterne forsvinder der endnu flere arbejdspladser - 1. Virksomhederne vælger DK fra pga af skattetrykket og mangle på arbejdsplads. 2. Vi vil ikke kunne tiltrække kvalificeret arbejdskraft som "gider" flytte til DK og betale 60% i skat.

I min optik er der kun reformer af hele den offentlige sektor, velfærdssystemet, skatter og afgifter tilbage - Hellere i dag end i morgen. Der er det offentlig og velfærden som koster samfundet for meget. Det kan vel heller ikke være rigtigt at en offentlig ansat i snit arbejder 9 timer mindre om ugen end folk i den private sektor

PS - jeg arbejder ikke i den private sektor
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,574
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, kristymc1
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden