Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 565
0 medlemmer og 565 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #13  
Gammel 24-04-2011, 21:24
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
En stålpropel har bedre virkningsgrad end en tilsvarende alupropel, hvor meget bedre afhænger af fabrikatet på begge...

Så man kan sagtens forstille sig at dens bedre greb vil trækker motorens omdrejninger ned.

Jeg ville nok prøve med en tilsvarende stålpropel med 1 grads mindre pitch først, det burde kunne give dig de extra omdrejninger så du igen når tæt på de omdrejninger du have med den orginale propel, så kan du få samme omdrejninger som før, vil den bedre virkningsgrad give større topfart....

Stålpropellen har dog nogle ulemper, feks. Den er dyr, den er meget tung, den er hårdere ved motoren hvis man grundstøder end en alupropel.

Jeg er gået den anden vej som en ren test, jeg har sat en alupropel på af mrk. Hustler Silverline. Den skulle have 99% af en tilsvarende stålpropels virkningsgrad, og den er meget let, billig og skåner motoren ved grundstødning...

Jeg ved ikke om det holder, men optrækket og topfarten vil blive testet under forskellige forhold ved hyppige skift mellem de 2 propeller i denne sæson, så skal jeg nok vende tilbage med resultatet....

Held og lykke Casper med propelvalget, og du samt alle herinde ønskes en super sæson på vandet.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden