Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 585
1 medlemmer og 584 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 07-05-2012, 16:31
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Exclamation Motoralarm.. Mercruiser indenbords V8

Jeg har været ude at sejle igår, efter jeg har skiftet termostat, udstødningsmanifold og knæ på stybord side i weekenden. Båden startede med at ligge i havnen med tomgang i et godt stykke tid så den kom op til driftstemperatur.

Efter der sejlede jeg ud af havnen og gav den forsigtigt noget gas, hvor den ikke fejlede noget. Efter et par minutters sejlen, kom der en alarm ( biip biip biiiiiiiiiiiiiiip ) hvorefter jeg tog gassen af og alarmen så gik ud. Jeg så at olie trykket var steget til noget over 40 psi som den normalt skal stå på. Vandtemperaturen stod på det den skulle.

Jeg sejlede stille ind i havnen igen hvor olietrykket gik fra over 40 til noget under 40 psi og efter kort tid, kom det op på normal igen ( ca 40 psi) hvor båden stod i tomgang ved kajen. Jeg mærkede på bagbords udstødningsknæ som nærmest var vand temperatur, hvorimod styrbords knæ skiftede fra koldt til driftstemperatur, hvorpå det så blev kølet ned igen og sådan skiftede det hele tiden.

Jeg valgte så at sejle ud igen og efter et par minutters sejlads med god hastighed lagde jeg mærke til olie trykket steg fra ca 40 psi til lidt over. Jeg tog gassen af med det samme så det kunne falde igen ( under 40 psi igen ).

Der kom ingen alarm anden gang jeg sejlede, men kan det være fordi jeg tog gassen af inden motoren kom for højt op i olie tryk???

Er det kun styrbord udstødningsside som skal skifte fra kold til varm og tilbage til kold????
Kan alarmen være pga for højt og lavt olietryk?? Hvordan kan dette løses.

Der er blevet skiftet cirkulationspumpe, oliefilter, olie og drevolie over vinteren. Den nye olie er 15-40.

Sidste tur sidste sæson, fejlede båden intet.

//Morten

Sidst redigeret af Morten; 07-05-2012 kl. 16:32. Begrundelse: manglende tekst
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,523
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdancuj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden