Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 608
1 medlemmer og 607 gæster
medikaNer
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #26  
Gammel 06-03-2012, 23:01
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
molboen: Jeg er helt enig med dig i, at det er godt, at få motoren skilt ad mindst hvert andet år. Det er også min plan fremover, så gevind, sliddele og smøresteder kan blive holdt vedlige - og en masse unødvendige problemer kan undgås. Det er også betryggende på vandet. Jeg kan også godt huske LarsH og hans billede af påhængsmotoren, der var spændt ud mellem to pæle. Det viser tydeligt, hvor anstrengene situationen kan være. Det kan ødelægge de flestes ellers gode og positive humør.

Horizonblue: Jeg kan godt se, at en gasbrænder fra Biltema ser ud til, at være en god bestanddel i værkstedet. Jeg er så heldig, at nicolajjetrider kommer og kigger på Yamaha'en i morgen. Jeg tror, at han vil bruge en gasbrænder. Hvis det er tilfældet og det virker, så må jeg da også have sådan en. Jeg kan i øvrigt se, at Biltema da har en del pris-interessante varer. De har blandt andet optræk-bælter og gummiruller til trailer til en brøkdel af den pris, jeg lige lagt på bordet hos Corona-Pitzner i København. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er forskel i kvaliten. Den får et bogmærke. Takker.

jensjakob: Blæselampen fra Harald-Nyborg ser også god ud. 1850 grader lyder ganske lovende - og til en super pris. Der ligger i øvrigt en afdeling ganske tæt på mig. Den får da lige et bogmærke. Tak. Jeg giver dig helt ret i, at betjeningen nok vil være bekymrende uden lidt mere viden. Jeg har ikke den store erfaring med den her type værktøj. Det ville være ærgeligt, hvis jeg ødelagde den fine motor mere.

LarsH: Tusind, tusind tak for dit tilbud om hjælp med jensjakob's metode med møtrik og CO2-svejsning. Jeg har aldrig udført svejsning selv, men, jeg kan godt fornemme, at det lyder som en interessant metode. Der er dog yderligere det problem, at to ud af de fire bolte er knækket cirka 10 mm oppe i gevindet, hvilket betyder, at der vil være en afstand fra resten af bolten og til planet. Udover det, er boltene cirka 50 mm lange i alt, så de har virkelig en del gevind, at sætte sig fast med. Jeg ved ikke, om det umuliggør metoden. Nu må vi dog lige se, om ikke nicolajjetrider løser problemet i morgen. Han lyder meget lovende, så jeg glæder mig utroligt meget.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,576
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pechi_ovEr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:49.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden