Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 507
0 medlemmer og 507 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #55  
Gammel 30-01-2009, 22:46
Jans Jans er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Vesthimmerland
Indlæg: 8
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
At det er mystisk vi danskere ikke må dykke på estonia. Jeg ved nogle som har forsøgt er kommet ganske galt afsted men det viser sig at estonia sank pga. bombe fra den rusiske mafia. De havde en stor sending narko ombord som myndighederne havde øje på og da det kom ruslands mafia for øre valgte de at sprænge skibet. Dette er nogle ting som myndighederne i danmark finland sverige og rusland ikke ha villet sige så meget om men en amerikansk ekspert har været nede og se vraget hvilket var ved at koste ham livet. Han bekræfter at skibet er sprængt af en bombe da de skader estonia har er helt identiske med bombesprængnings skader.
Myndeighederne ønsker det sikkert ikke opklaret da det vil koste hoveder i de forskelige lande samt blive en skandale af dimension.
Kaptajnen fra estonia forsvandt kort tid efter men har været i kontakt med Rapport og bekræftet at der var en eksplosion ombord inde den sank.Politiet i de forskellige nordiske lande vidste fuld besked med lasten. Det vil klart give en kæmpe skandale som vil være meget alvorlig for de forskellige landes regeringer og politimyndigheder. Så dette er helt sikkert grunden til, at der ikke må dykkes på vraget.
Den historie har jeg læst flere steder. Hvordan ved du, at det helt sikkert er grunden til at der ikke må dykkes på vraget?

Jeg tvivler stærk på sandhedsværdien af den historie. Skulle der alligevel være noget om det, ville et hul på det sted ikke medføre Estonias forlis. En anden teori går på at de ville lempe en lastbil udenbords, fordi den havde narko på laddet. Man skulle derfor have åbnet bovporten for at skubbe lastbilen i havet. Stadig med stævnen op mod hård sø.

Tænk på at hver gang der er sket store ulykker er der altid opstået nogle teorier omkring det. Tag eks. Titanic som sank i 1912. Selv i nutiden er der folk som hævder at den primære årsag var at skibet skulle erobre Atlantens Blå Bånd. Dette uagtet at Titanic alene var bygget med luxus for øje, og langt fra havde maskinkraft nok til at blande sig i den konkurrence. At myten opstod var alene fordi en amerikansk journalist skrev en notist om at det nok skulle erobre trofæet. Denne notits er så blevet gengivet adskellige gange. Andre har så refereret gengivelsen kritikløs, og måske har krydret historien.

Nu er det efterhånden blevet til en kendsgerning i nogle kredse. Sandheden er bare at det er løgn, men historien er god og har givetvis solgt mange avisen.

Man kunne sagtens forestille sig noget lignende med teorierne om Estonia. De har solgt mange aviser og fået mange lyttere/seere til de æterbårne medier. Historierne er jo gode.

Jeg vil dog ikke udråbe mig selv til dommer, og ganske afvise det. Men der er intet som tyder på at det skulle have forårsaget forliset, så jeg vil bare mane til eftertanke. Lad os få mange flere konkrete oplysninger, før vi gør det til en etableret sandhed. Hvis det ikke er sandt, er det et uværdigt gravmæle at sætte på en massegrav. Ja, det var altså min holdning til den teori.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,324
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, masagnik1226.ru_xaol
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden