Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 549
2 medlemmer og 547 gæster
Matthewsmott, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #6  
Gammel 09-07-2013, 12:33
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by MortenBP Se indlæg
Jeg har en 'rigtig' ankerline med bly - liggende hjemme. På båden har jeg blot et paraplyanker med 10 meter billig 3 slået mixreb fra Harald Skrald, og det kan fint holde båden(20 fod) på 1-2-3 meter vand. Så hvis du har 30 meter line med bly, så lyder det nærmere som om det er ankeret eller bunden hvor du ligger som er problemet?

Ankeret fejler ikke noget (iflg. producenten selv har mange prøvet at efterligne deres, men ingen har lavet et med samme styrke kontra vægten).

Det er muligt det er bunden der "fejler" noget, for når der er så meget tang at hele ankeret er viklet ind i det når man hiver ankeret op, er det jo klart at ankeret ikke kan gribe fast! Andre steder jeg har problemer er ved decideret sandbund og her tænker jeg at den manglende kæde måske er årsagen!

Mit anker kan indstilles i 2 vinkler alt efter om man bruger det i hårdt sand eller blødt mudder! Jeg ved dog ikke hvad jeg skal kalde det jeg bruger det i, for det er ved en badestrand med sand, men jeg vil ikke kalde det hårdt sand, men nærmere blødt sand?

Se evt. skemaet her: http://www.fortressanchors.com/downl...on-Guide-F.pdf
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:40.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden