Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 484
4 medlemmer og 480 gæster
KabOraseDer, miteenhah, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 17-08-2017, 21:32
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Hej Erik,

Nu har jeg kun haft mine batterier i knap 4 mdr. Men indtil nu er fuldt ud tilfreds. Udover min opdagelse beskrevet herunder, så er eneste ulempe sådan set anskaffelses-prisen. Alt andet taler til fordel for LiFePO4. Det skal dog siges at jeg ikke endnu har haft kørt mine batterier "i bund", og prøvet at lade dem derfra. Jeg har indtil nu vel kun haft overnatninger hvor der er brugt måske ca. 40Ah. Og så er de fuldt opladet igen indenfor 1.5 timers sejlads.

Den største fordel som jeg ser det er netop at oplade tiden til fuldt opladet er væsentligt reduceret. Derudover klarer de meget bedre at blive brugt i "partial charged" tilstand. Altså hvis du bruger 30% af din batteri kapacitet, så vil et blysyre batteri hurtigt blive ødelagt hvis det sker fra eks. 80% til 50% hver gang. Så med blysyre batterier er det en rigtig god ide at de jævnligt bliver opladet via landstrøm med en god oplader. Det er slet ikke nær så kritisk for et LiFePO4 batteri.

Tilbage er så kun at vurdere levetiden - Men den kender jeg forhåbentligt først om "mange" år
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 111,485
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, javiernz11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden