Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 581
0 medlemmer og 581 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #48  
Gammel 16-03-2012, 18:02
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Man tror simpelthen, at det er løgn.

Jeg har haft sprayet noget WD40 op i gevind-hullerne i aluminium'et, så noget af alt det ir, salt og snask kan blive renset ud inden de nye bolte leveres og skal drejes op. Jeg tog så i dag en bolt og ville dreje den forsigtigt op hullerne, så den kunne trække snask med ud. Der kom da også en masse hvidt snask ud, så jeg drejede den helt ud, rensede og op igen. Det gentog jeg et par gange.

Da den så endelig kunne drejes næsten helt op, så knasede det i gevindet. Jeg tænkte, at det var mere snask, kalk og sand i gevindet. Det var det dog ikke. Det var endnu en bolt, der knækkede i gevindet! Jeg brugte ikke særlig mange kræfter. Kan man forestille sig, at der er noget ragende galt med de gevind-huller? Et eksempel kunne være, at hele kanalen har en bøjning, så der opstår metal-træthed for hver omdrejning på vejen op? Det er bemærkelsesværdigt, at samtlige bolte er knækket det samme sted. Ca 10 mm under hovedet.

Nu har jeg jo set, hvordan det kan gøres, så jeg må bare prøve, at eftergøre nicolajjetrider's metode. Jeg har dog ikke en rørtang af hans kaliber, så operationen starter i det store, professionelle VVS-center i Måløv, hvor jeg anskaffer en ordentlig rørtang med bredt, groft bid og langt skaft, professionelle, solide og langskaftede fastnøgler, og, professionelt, solidt, hærdet og langbenet topnøglesæt. Jeg må nok også hellere se på en gasbrænder.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,571
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, ElmerOvers
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden