Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 344
4 medlemmer og 340 gæster
JamesFoese, MarcusSlomerill, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 11-07-2019, 23:40
Christopher Christopher er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
Tak for tippet BrianL. Mystikken breder sig. I dag fik jeg det lille filter af og der var ikke specielt tilstoppet. Jeg fik også skilt benzinpumpen ad og den så fin og ren ud. MEN da jeg tappede benzinen af pumpen var over 10% vand.

Godt hjulpet på vej af Finn fik jeg først tømt den nye vandudskiller - ingen vand. Så fik jeg tankmåleren op og fik suget op fra bunden af tanken - ingen vand.

Min mistanke går på, at der ikke blev skiftet vandudskiller ved sidste service og motoren har så kørt en del år med samme udskiller. Kunne det tænkes at udskilleren er blevet fyldt og har sendt et skvæt ind i motoren?

Nå, fik kørt hele systemet igennem med rent benzin tilsat kaburatorsprit og kom ud på sundet - ingen forandring.

Motoren går maks 3600 omdr. ca 22kn. Den går ok jævnt med ryster lidt mere end den plejer, tror jeg. Jeg tror også at den har sværere ved at sejle helt langsomt.

Den går fint i tomgang, men straks den sættes i gear virker den besværet og synker til 500 omdr. så snart den sættes i frigear springer den op i omdrejninger igen. Jeg har drejet på skruen i gear og her kan jeg med anstrengelser godt tørne skrue og motor.

Jeg har fået at vide at der skal sejles en del for at trænge evt vand ud af injectorerne. Jeg har sejlet 30min med fuld gas og synes ikke at jeg mærker forskel.

Jeg er godt nok ved at løbe tør for ideer
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 111,292
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, MarcusSlomerill
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden