Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 553
2 medlemmer og 551 gæster
CarterItash, Edwardapown
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #17  
Gammel 25-03-2013, 12:46
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Mht til startbatteri så kommer det vel også an om det er en 12 cyl dieselmotor med dårlig kompression eller en 5 hk let startende. Jeg bruger samme batterier agm lignede forseglede batterier og det virker godt.Bruger et på 100 amp til start ( VP TAMD40B 165 hk ) og 2 til forbrug som er koblet sammen så der er 200 amp til rådighed. Der er beregnet til hård belastning og langvarig afladning. Tror du kan bruge dem. Min erfaring er at du kan købe rigtig gode batterier, men bruger en billig lader der ikke vedligeholder batterierne så er det lige meget.

Købte lige båden her sidst på efteråret og der sidder en Volvo md5a i, så vi snakker vist 1 cyl og 7 - 8 hk . aner ikke hvad der som minimum skal til at starte sådan en fætter.

der var to batterier i båden 1 til start og 1 til forbrug. Forbrugsbatteriet var et 60 amp exide nautilus og startbatteriet et 75 ah marine batteri fra scanbrit.

har for den sags skyld ingen problemer med at købe 2 af de her fra Aldi, da prisen jo ikke er dyrere en et billigt bilbatteri fra HN og så bruge dem til begge dele, men hvis det specifikt er bedst til kun det ene vil det måske være dumt ?

Ellers så drøner jeg nok op imorgen og snolder 1 til, hvis der er flere tilbage
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden