Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 576
3 medlemmer og 573 gæster
Edwardapown, Phillipgisse, Robertniz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #12  
Gammel 13-11-2010, 04:21
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
Er der iøvrigt nogle der mangler denne Trailer? den lå lige i vejkanten,ligner noget der skulle afvejen,
Det er helt klart mere en mystisk at dumpe hvad det ligner en sund bådtrailer på den måde, og det ser ud til den er skåret i stykker for at lette transporten..

Er politiet involveret, resterne er jo formentlig fyldt med DNA spor og fingeraftryk fra tyven, og det er jo blevet en forholdsvis billig metode til at fange kriminelle på..

Kunne vi brugere blot være mere opmærksomme og mistænksomme på feks. salg af både, motor og udstyr der virker mistænksomme billigt eller andet, så tror jeg vi kunne komme en pæn del af alle de stjålne både og motor til livs og få tyvene straffet...

En ven af mig købte en speedbåd med en ureg. trailer uden papir og med en 4 takt 25 hp Yamaha på, og den var mistænkelig billig.

Han tilbød mig motoren til en god pris da han ville have en større motor på, jeg sagde ja på den betingelse at jeg måtte kontakte politiet og bede dem tjekke stelnummeret på motoren, da jeg ikke under nogen omstændigheder vil risikere at være hæler, og det uanset jeg måtte være i god tro...

Det var ok med ham, og han bad mig samtidig tjekke stelnummeret på traileren, da han godt kunne se at han havde købt sættet meget billigt... Båden alene uden trailer og motor var mere værd en prisen på det hele...

Men heldigvis vidste det sig at begge ting ikke var meldt savnet nogen steder, så det viste sig at min kammerat bare havde lavet en super handel.

Min Kammerart fandt senere ud af hvorfor den var så billig, da han kontaktede sælgeren for at få hans underskrift på hjemtagelse af en ny reg-attest til traileren... Sælgeren skulle skilles, og havde solgt huset til snarlig overtagelse, og havde ingen steder at stille båden, og skulle også dele med hans eks, der rykkede for at få sin halvdel af båden´s værdi i kolde kontanter, så båden skulle bare væk næsten uanset prisen ...



I 1988 købte jeg en speedbåd af en perlegrus brugtvogns-forhandler, han havde fået båden som en del af betalingen for en bil.

Jeg havde lejet en fast plads i Gudenåen til båden hos Siim marine, der på det tidspunkt boede ned til søen ude i Sejs.

En dag ringede Siim til mig og fortalte at politiet havde bedt om at få båden, da den var stjålet hos en forhandler i Herning, og de havde fået fortalt han havde båden liggende på hans grund...

Politiet havde opsporet tyven, som fortalte at han havde solgt båden i bytte på en bil, og så havde de nemt fundet ud af hvor den var endt...

Politiet valgte ikke at sigte hverken forhandleren eller mig, da de ikke var i tvivl om at vi begge var i god tro.

Jeg skulle så selv sørge for at få mine penge tilbage af forhandleren....

Det vidste sig at være umuligt, da han vidste sig at være insolvent og hverken havde lyst eller evne til at holde mig skadesløs..

De kostede mig foruden købsprisen på båden også en pæn slat penge til advokat og retsag mod forhandleren, også en masse søvnløse nætter...

Jeg tabte en masse penge som jeg ingen udsigt havde til at få igen nogensinde, og tyven ? ja han fik blot endnu en betinget dom selvom han havde et utal af sager i forvejen og var særdeles godt kendt af politiet for alle mulige forbrydelser...
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,565
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, adrianjl3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden