Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 563
2 medlemmer og 561 gæster
OrknarokOverrally, Viktoripyg
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Bundmaling
View Single Post
  #1  
Gammel 03-04-2013, 19:48
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Bundmaling

Hej :-)

Købte min første sejlbåd lige før vinteren gik i gang, en sunwind 26, og skal jo snart igang med at have kigget på bunden.

Den er noget skallet i bundmalingen, hvor det ser udsom om der bare er blevet smurt uden på, så fik oplyst af bådmæleren at selvom det godt kunne lade sig gøre bare at smide noget ny bundmaling på, var det bedst med en bundrensning.

Så har her i vinters, imens der var tilbud, fået snoldet Hempel mille xtra, under water primer og paint stripper. Har så siden læst at kølen og roret skal behandles anderledes, men er lidt i tvivl om hvad det så er jeg skal bruge

Derudover så overvejer jeg at bruge brun sæbe til at fjerne den gamle bundmaling, er så også i tvivl her om det også må komme på køl og ror.
Havde egentligt tænkt mig kun at bruge paintstripper for at blive hurtigt færdig, men skal opereres i næste uge og skal holde mig i ro 2 -3 uger bagefter, så tænkte at den måske var smart at det så kunne stå og passe sig selv imens, hvis det altså overhovedet kan klare at komme på allerede i næste uge hvis vejret dykker igen.


Håber der er en der lige gider at komme med et par velmenende råd :-0

Vh Bo
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,561
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, OrknarokOverrally
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden