Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 599
3 medlemmer og 596 gæster
Phillipgisse, Robertniz, Victorzok
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 06-11-2008, 08:40
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Sir D,

Dynasty båd er som skrives et amerikansk mærke og den du kikker jeg jeg skyde til omkring 1990.

Der et par stykker til salg i USA her på boattrader

Du skal virkelig kikke båden efter i skroget, da den er fra den gang hvor træ blev brugt til at skabe bund og sider. Træ opg vand har det på sigt ikke godt sammen, og du kan risikere at den er pilrådden. Der er rigtig mange båd på den alder som er rådne, så kik godt efter. Læs evt. fenderen.dk's step-by-step købsguide

Prisen på sættet vil jeg ikke mener er meget over 50k hvis det er i god stand.
Motoren kan man hvis man heldig få 20-25k afhængig af stand osv. Jeg kender ikke til teknikken som Enn og Brian, men ved at den ikke har det bedste ry, og er en som tager sig betalt for sit arbejde (mildest talt ). Skroget omkring 20k og traileren er vel 2-3k værd. Så mit regnestykke kommer på omkring de 50k.

Jeg vil lige pointere at hvis/når du ikke kender så meget til båd, så er der en stor sandsynlighed for at du vil blive skuffet over den måde båden sejler på, da den er kraftigt overmotoriseret. Det med at smide en større motor på, er bare ikke ligesom med biler En båd som får en større motor på en anbefalet kan komme til at sejle meget dårligt, ie. chinewalk (rulninger fra side til side sam kan resultere i at båden vælter rundt) og porpoising (hoppen op og ned så bare blvier trivielt). Disse fænomener er ikke nogle man nemt kommer til livs hvis man oplever det i båden. Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, men mere for at du ikke skal føle dig snydt i det tilfælde at båden netop opfører sig sådan.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,574
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, kristymc1
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden