Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 132
1 medlemmer og 131 gæster
Pestitutoma
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #7  
Gammel 25-09-2008, 12:44
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Wink Forbrug

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Nu snakkes der også MPI motor ( med direkte benzinindsprøjtning ) som en mulighed fremfor den almindelige karburatormodel. Jeg har sejlet i en Chapparral med en 4.3 liters Mercruiser MPI ( 220 HK ) og den sejler virkelig godt. Mange ejere beretter om lavere brændstofforbrug med MPI kontra karburatormodel ( hvad siger vor bruger KIM til det. Han har jo tidligere skiftet fra karburator til MPI ), men jeg frygter måske en smule, at meget af elektronikken er sårbar i det maritime miljø, hvor karburatormodellen bare sejler derudaf.

En anden mulighed er ferskvandskøling, som jeg virkelig godt kunne tænke, men umiddelbart ser det ud til, at der ikke er plads til varmeveksleren i motorrummet pga. sofaen agter. Hvis der skal ferskvandskøling på motoren, skal hele sofaarrangementet laves om, hvilket også giver mindre plads i cockpittet.....

Jeg må lige summe over, hvad jeg skal gøre. Vinteren er jo oplagt til motorudskiftning....
Jeg bruger ikke lidt mindre men meget mindre èn med min gamle Yamaha,dertil skal der også siges at top hastigheden er 5-6k mindre da jeg måtte skifte til mindre propel.Yamahaen var tunet lidt og var især tørstig ved hastigheder omkring 5k i forhold til min nye Mpi.
Støj fra motoren er også lavere en Weber edelbolck er ikke lige frem lydløs
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,708
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pestitutoma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden