Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 564
2 medlemmer og 562 gæster
Phillipgisse, willmt
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 05-10-2011, 09:00
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Til dels vil jeg give sejlbådsfolket ret. Der er uforskammet mange årlige motorbådsfolk, som slet ikke tager hensyn til andre under deres sejlads. Oplevelser jeg har prøvet f.eks. når jeg har fisket i Øresund eller tøffet stille og roligt afsted - det sker ind imellem, at en motorbåd med stor hækbølge lige skal "markere" sig f.eks. ved at sejle alt for tæt på dem der ligger stille eller sejler for langsom fart.

Jeg lærte meget tidligt, at sejlads skal foregå under hensynstagen til andre sejlere - vi sejlede motorbåd med marchfart på 8 knob, og har så vidt jeg husker aldrig haft kontroverser med andre sejlere, og altid holdt en respekteret afstand til andre sejlere f.eks. sejlbåde.

For en del år siden skulle jeg påfylde benzin på båden ud for Helsingør Nordhavn. Vandet var havblik og bagfra kom en 40 fods motorbåd ( det viste sig senere at være en båd fra Hornbæk Havn ) for fuld fart. Motorbåden tog slet ikke farten af og sejlede provokerende tæt på mig - I kan så forestille jer, hvordan min lille båd gynger når en 40 fods motorbåd passere med 30 knob, hvor jeg kunne se, hvilken øl skipperen ombord indhalerede....
Hvis samme person gang på gang sejler på samme måde, kan jeg faktisk godt forstå mange sejlbådsfolk antiparti imod motorbådsfolket.

Tag en tur i Københavns Havn. Her er der max. 6 knob hastighed og mange blandede fartøjer. Det er meget tit, at jeg har oplevet store motorbåde, speedbåde mv., der sejler en alt for høj fart.

Bevares, man skal ikke sætte alle i samme bås, men jeg tror mange motorbådsfolk skal kigge på eget sejlmønster, inden de peger fingre af andre.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,573
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, WillieNam
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden