Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 482
2 medlemmer og 480 gæster
DarrylHix, Robertniz
Fleste brugere online var 755, 14-05-2024 at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 21-12-2009, 22:14
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Mon ikke du selv er den som har størst erfarng indenfor Askeladdens større modeller
Jo egentlig, jeg har jo efterhånden sejlet alle deres pult-modeller op til den jeg kigger på nu :-)

Men den er atypisk indrettet, den er bl.a. bowrider lignende i stævnen, pulten er hævet op fra bunden med et trin og det er noget kan jeg forestille mig man kunne blive lidt træt af, det gør det mere besværligt at bevæge sig rundt i båden, især med små børn i familien!

Det har dog også den fordel at stævnen er særdeles velegnet som soldæk, da det bord man bruger i midten, også fungerer som bund i soldækket, og det er noget som fruen i huset er MEGET interesseret i

Skroget er bygget med inspiration i racerbådsverdenen mht. materiale og opbygning, der er ikke så mange styrepultbåde som i den str. er godkendt til 225 hk.

Det kunne være spændende at høre om det var nogle som havde sejlet i den, og dermed har kendskab til om konstruktionen er mere letdrevet end Askeladden normalt er (de kan godt være lidt "tunge" at sejle i).

Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
PS - motoren er en Optimax ikke en EFI'er, men det gør i mine øjne bare sættet endnu bedre
Det er desværre ikke det sæt jeg linker til, jeg kigger på, men det er identisk med EFI'en til forskel.

Dog er planen at bytte den ud med en VMAX 200 hk HPDI importeret fra Staterne, det er jo mere mit mærke EFI'en burde kunne sælges fra til en fornuftig pris !!
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,103
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, EdgarTIp
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:56.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden