Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 546
0 medlemmer og 546 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 26-07-2010, 22:38
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uden at være expert på området, så vil jeg mene at faren for en kortslutning er meget lav med en moderne hel elektronisk lader af god kvallitet, den bliver ikke engang varm, og slukker helt ved den mindste modstand der er over de grænser den er stillet til at ignorere...

Men jeg vil også personligt helst være tilstede ved en sådan ladning, for et 12 batteri indeholder en helt ufattelig masse energi der komme til udtryk ved en kortslutning, den kan foruden at forsage en brand også explodere og udsætte ting i dens nærområde for et syrebad...

Så lader man i et lukket rum, især et motorrum med brædstofslanger osv. er det nok en god ide´ et sørge for udluftning under ladningen...

Jeg var for mange år siden ude at køre i en 6 volt VW bobble, lige pludselig lød der et ordentlig brag og bagsædet hoppede en halv meter op i luften... Jeg standsede forskrækket for at se hvad braget skyldtes, det viste sig at et låg over batteriet som befandt sig under bagsædet var gledet af så fjederne i sædet kunne kortslutte batteriet med en explosion til følge...

Så alt i alt er sund respect for et sådanne batterier fornuftig....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,567
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomastaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden