Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 582
4 medlemmer og 578 gæster
Charlesruilt, SebastianRek, trinain16, Viktoriwin
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Elmotor
View Single Post
  #1  
Gammel 12-10-2010, 15:45
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Elmotor

Jeg købte en Rhino VX54 for et par måneder siden, den skal bruges som nød-motor i tilfælde af haveri på den benzin-kogeren...

Jeg har ikke prøvet den endnu, fordi jeg skal have monteret en rustfri skinne formet som et L på min båd først, og jeg turde ikke begynde at lave huller i den på det tidspukt fordi jeg ikke havde fået afsluttet den tvist jeg havde med ham jeg købte båden af omkring en manglende CE-attest...

El-motoren skulle yde 54 engelske punds statisk tryk, og den gør den sikkert også, men hvad der undrer mig er at den skulle kunne bruges til en båd op til ca. 1700kg, men når man søger video´er inde på YouTube for at se en sådan elmotor bliver de altid demostreret på en lille gummibåd med en enkelt person i...

Jeg tror nu nok den kan skubbe min båd der vel vejer ca. en ton med 2 til 3 personer i, men det er nok kun med en knob max 2 knob på en vindstille dag... større forhåbninger har jeg ikke...

Så den kan nok mest bruges til havne-manøvrer eller til at komme ind til den nærmeste bro med hvis det skal gøres med den...

Har nogen af jer set en større båd som min Doral 170BR eller større blive skubbet af sådan en elmotor ?
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,555
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Charlesruilt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden