Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 496
2 medlemmer og 494 gæster
BillyMom, Lloydadvok
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 15-10-2013, 18:51
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Fyret er et eberspächer Airtronic D4. Jeg har en manual til fyret, men kan ikke umiddelbart finde noget om fejlfinding. Men hvis der evt står noget i den manual du har må du gerne sende den til mig...

Men måske der er nogle der kan hjælpe mig lidt videre, og forklare mig præcis hvilke betingelser der skal være opfyldt for at fyret vil tænde for pumpen.

For det første - Hvor længe vil der gå inden der vil begynde at blive pumpe diesel ind i fyret? Jeg har indtil nu haft tændt fyret i ca. 15-20 sek. uden det har startet, og ej heller begyndt at pumpe diesel. Men det er måske ikke længe nok? Hvis man ser div. klip på youtube så ser det jo ud til at fyret burde starte på måske 3-5 sek.

Jeg forestiller mig også at der formentligt også sidder en temp. føler der måler om gløderøret har varmet brændkammeret nok op inden der pumpes diesel ind i brændkammeret. For der er jo ingen grund til at fylde brændkammeret med diesel hvis ikke det kan antænde. Så måske kan det også være gløderør/tempføler der er defekt.

Jeg har også fået lavet en ledning med en lille trykknap på således at jeg kan prøve at "tvangspulse" pumpen uden om fyret - Og så må vi se hvad der sker. For på den måde kan jeg finde ud af om det er pumpen der svigter, eller om det måske er fordi at pumpen mangler pulserne af en eller anden grund. Diesel slangen vil jeg afmontere og så pumpe ned i en flaske.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,017
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BillyMom
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden