Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 158
1 medlemmer og 157 gæster
JoeyAssaurf
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 17-10-2013, 08:06
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Der er 2 punkter der ville få alarmklokkerne til at ringe hos mig, og diskvalificere båden med det samme.
Bayliner fra 80'erne
OMC

Ikke fordi OMC nødvendigvis er skidt, men du gør det altså svært for dig selv fra start. Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter en lidt nyere Bayliner (hvis det altså SKAL være Bayliner) og så vælge en med en tip top Mercruiser eller Volvo motor. Det handler jo også om tilgængelighed af reservedele. Hvis det ikke behøver være Bayliner, kan du sagtens gå efter ældre glasfiberbåde. Glasfiber er ikke uforgængelig. Det er der nok ikke noget der er. Faktisk ved man ikke præcist hvor lang tid glasfiber holder, da flere af de ældste både stadig har det godt.

Men det er motoren du skal gå mest op i når du inspicerer båden. Jeg ved stadig ikke hvordan man sikrer sig at en brugt motor er i orden, men jeg ved at det koster kassen hvis den ikke er. Det er bedst hvis du kan få prøvetur og her konstatere om motoren yder det den forventes.
Jeg vil stadig mene at en ferskvandskølet er at foretrække. Under alle omstændigheder bør du gøre en indsats for at undersøge motoren for rust. Og så bør du spørge om hvor båden har sejlet. Der er forskel på om den har sejlet i en svensk sø eller i Middelhavet.

Skriv evt. lidt mere om hvad du går efter. Så kan du nok få nogle konkrete forslag.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,873
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JoeyAssaurf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden