Hvis du har en sådan minimal lækage på søvandskølesiden så ville jeg ikke have tøvet med at sejle båden i havn på egen maskine - hold øje med lækagen og kør med moderat fart - der vaqr med sikkerhed intet sket hvis du havde ladet den sejle i havn selv
At begynde at spænde sådanne bolte på havet skal man kun indlade sig på hvis man har "fingerspitzgefühl" når du har arbejdet med motorer et helt liv kan du mærke på en bolt om den kan tåle at spændes - jeg havde nok mærket på den - konstateret at der var riciko for at den knækkede - og listet i havn med lækagen hvorefter jeg så havde repareret den i havnen
Du kan som jeg PMède sagtens lave det på vandet - så længe det du piller af er over vandoverfladen så kommer der ikke vand ind - er du nervøs så hav en lækageprop eller et aller andet at stoppe i hullet så synker du ikke
Lækagepropper er det de færreste af os der har med - men en plasticpose i hullet og noget gaffatape kan også gøre det
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 02-06-2009 kl. 11:11.
Begrundelse: rettet slåfejl mv.