| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 19:10
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 VIP medlem :-) 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Roskilde 
					
					
						Indlæg: 3,844
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	| 
		
	
		
		
			
			 
				
				Mercruiser 8.2 Mag og 8.2 HO
			 
			 
			
		
		
                  
		Dem her har jeg ikke hørt om før? 
Kan ikke helt se formålet med den nye 8.2? 8.2 Mag lervere 380 hk hvor en 496 Mag laver 375 hk - 8.2 HO'en lave 425hk og 496 HO 420hk?
 http://www.mercurymarine.com/engines...es/mpi8-2l.php
http://www.mercurymarine.com/engines.../mpi8-2lho.php
Mon de er ved at udfase 8.2-blokken ved hjælp af noget brandudsalg?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Lars T 
______________________________ 
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 20:14
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		8.2´eren har ikke rigtig nogen berettigelse sammenlignet med 8.1´eren  
( 496" ). 
 
Jeg har hørt rygter om, at Mercruiser vil optimere deres motorprogram i den nærmeste fremtid - hvordan og hvorledes er der ingen forlydende om. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 21:48
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 
					Bopæl: Næstved 
					
					
						Indlæg: 668
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		GM stopper jo produktionen af 8,1 liters (også kendt som 496 CID) blokken, så Mercury har været tvunget til at finde en anden løsning. Løsningen er så blevet baseret på en 8,2 liters blok. 
 
Rygterne om at GM ville stoppe produktionen af 8,1 liters modellen startede for meget lang tid siden, men nu bliver det en realitet. 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 21:57
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Var der ikke tale om, at 4.3´eren også skulle udgå af marinesegmentet ? 
 
Hvis det bliver en realitet, så er mindste small block 5.0´eren. 
 
I princippet burde der kun være få motorvarianter at vælge imellem til alm. fritidsbrug: 
 
3.0 liter - 4 cyl ( 130 HK ) 
4.3 liter - V6 ( 220 HK ) 
5.7 liter - V8 ( 300 HK ) 
8.2 liter - V8 ( ca. 400 HK ) 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 22:36
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 
					Bopæl: Sorring 
					
					
						Indlæg: 952
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nytdrev.dk
					 
				 
				Var der ikke tale om, at 4.3´eren også skulle udgå af marinesegmentet ? 
 
Hvis det bliver en realitet, så er mindste small block 5.0´eren. 
 
I princippet burde der kun være få motorvarianter at vælge imellem til alm. fritidsbrug: 
 
3.0 liter - 4 cyl ( 130 HK ) 
4.3 liter - V6 ( 220 HK ) 
5.7 liter - V8 ( 300 HK ) 
8.2 liter - V8 ( ca. 400 HK ) 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg husker også at der var noget snak om at 4,3'eren skulle udgå.
 
Så har man en båd, hvor en 3.0'er er i underkanten(18-19 fod), må man altså have en V8'er, hehe. 
Der er jo ikke en skid global opvarmning alligevel, her er jo pissekoldt, så lad os få en masse småbåde med V8'ere.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish  http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-12-2009, 23:14
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				28-12-2009, 13:28
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 
					Bopæl: Næstved 
					
					
						Indlæg: 668
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nytdrev.dk
					 
				 
				Var der ikke tale om, at 4.3´eren også skulle udgå af marinesegmentet ?
  
			
		 | 
	 
	 
 Ifølge GM's 2010 marine motor program så eksisterer 4.3 liters modellen stadig:  http://www.gm.com/experience/technol...ne_engines.jsp
Jeg ved ikke om hvad planerne er for fremtiden med de nuværende motorer.  
		
		
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af BrianL; 28-12-2009 kl. 15:30.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				28-12-2009, 16:16
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: Vestjylland 
					
					
						Indlæg: 1,024
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Syntes det er synd, at fjerne noget som virker 100% og ikke til at slide op hvis det bliver behandlet rigtigt. 
Smallblok'en bliver slidt op med det samme for at den skal køre i bund bare for at flytte lidt vand, har altid haft den menig at det er bedre med for stor motor end for lille, og billiger i den sidste ende   
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
	| Emne værktøjer | 
	
 
	| 
	
	
	
	 | 
	
 
	| Visning af emner | 
	
 
	
	
	
	
		  Flad visning 
		
		
	 
	
	 | 
	
	
 
 
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,261 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NateHagena | 
	 
			
		
	 
 
			 |