|  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				20-08-2009, 09:44
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
				
				Knækket tændrør
			 
 Hvorfor knækker de nye tændrør?? De er behandlet varsomt.
 De nye er Bosch HR7DC, hvoraf 2 er knækket helt over
 
 De gamle er NGK BPR6EFS
 
 Manualen foreskriver:
 AC-MR43T
 NGK-BR6FS
 Champion RV15YC4
 
 Gap 0,9 mm
 
 
 Vores test igen tur i aftes gik dårligt, Motoren arbejdede dårligt?
 På land startede den let, gik fint i tomgang og ved omdrejninger og acceleration; men selvfølgelig uden belastning.
 
 Prøvede først at trække kabler af et af gangen med kunne ikke konstatere noget.
 Derefter kigge i strømfordeler, der var nogle små knaster på 2 af kontaktpunkterne. De blev skrabt af og aftørret. Ingen forbedring.
 Ville kontrollere tændrørerne og konstaterede at tændrør 1, var løs i porcelænet og knækkede helt, da hætten blev trukket af??
 Da vi ikke havde reserve om bord, trak vi båden hjem og skiftede det defekte ud med et renset og justeret gammelt.
 
 Det undrer dog at et nyt tændrør knækker helt over. Se billeder.
 
 Et af de gamle var porcelænet brækket men den indvendige stift ikke brækket over. Stiften virker stærk.
 
				__________________Hilsen Leif
 medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-08-2009, 11:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		du er da også uheldig.  har du brugt den rigtige nøgle til de tændrør og ikke noget med skæv træk når de spændes for de tåler ikke meget.    
den lange tændrørs topnøgle jeg har, er monteret med gummi indvendig som styrer toppen af tændrøret. 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				21-08-2009, 10:06
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Garanteret fordi din tændrørsnøgle er en smule for stor og går på noget. Jeg har selv lige drejet af min nøgle for den kom til at passe til V8 - SmallBlock 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				21-08-2009, 10:08
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hvis du har haft besvær med at få fat i de rør, så har jeg AC MR43 Liggene i bilen. Og nogle NGK 6fs hvis det er. 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
		|  Similar Threads |  
	| Emne | Emne forfatter | Forum | Svar | Sidste indlæg |  
	| Tændrør | lille tut | Generelle spørgsmål | 13 | 06-05-2009 22:22 |  
	| Tændrør... | Strøyer | Ældre både, vedligeholdelse og mekanik | 0 | 18-04-2009 01:27 |  
	| Tændrør | goffy | Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer | 7 | 09-02-2009 23:09 |  
	| knækket bolt | moseboen | Generelle spørgsmål | 37 | 25-12-2008 01:04 |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,212 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, AracelyPeb |  | 
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:36.