» Online brugere: 1,190 |
0 medlemmer og 1,190 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
|
21-08-2013, 21:20
|
|
Volvo
Volvo TMD 40 A....
Er det en okay motor ??
Med okay mener jeg drift sikker og stabil....
|
21-08-2013, 22:33
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Motoren er produceret i perioden 1976 - 1985, og er udviklet af Volvo Penta, så vidt jeg er orienteret - dvs. at det ikke er en blok fra en anden udbyder med VP logo på toppen, som vi kender det fra in/out systemerne med FORD eller GM konstruktionen.
Du kan søge på marinepartseurope.com og se hvad reservedele koster til motoren, så har du et estimat omkring service- og vedligeholdelsesomkostninger på motoren.
Jeg har ingen erfaring med TMD 40 A motoren, men måske horizonblue.dk kan bidrage med gylden information...
__________________
Chi non risica, non rosica
|
22-08-2013, 06:59
|
|
Okay super
Jeg har bare snakket med en, der sagde at han havde en volvo motor i hans, der var bygget på en Peugeot blok, og den kunne han på ingen måde anbefale.
For ellers synes jeg egentlig kun, at jeg hører godt om Volvo motorerne....
|
22-08-2013, 07:04
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Den Volvo er nok den gamle MD 32 på 106 HK. Den havde et problem med at topstykket ville revne. MD 32éren ligge stadig i mange Fjord 27ére.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|
22-08-2013, 08:40
|
|
Okay
Så ingen kendte problemer med TMD....
|
22-08-2013, 08:58
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, Pug´en var ikke særlig heldig til marinebrug - den har skabt mange problemer i tiderne og gør det stadig fordi mange af reservedelene er udgået.
Jeg sad netop og kiggede på splittegningerne af TMD 40 A motoren, og med den alder som motoren minimum har ( 28 år ) må det forventes, at specielt turboladeren skal skiftes, hvis ikke det er gjort.
Desværre er turboladeren udgået af produktion hos Volvo Penta, men der findes tilsyneladende et erstatningsnummer så vidt jeg kunne se....
Tag det med i dine overvejelser, at mange reservedele til de ældre VP motorer kan være udgået af produktion.
Hvad kan være mulige reservedele til en ældre motor:
- Turbolader
- Starter
- Generator
- Topstykke(r)
- Brændstofpumpe ( kan måske renoveres fremfor køb af ny )
__________________
Chi non risica, non rosica
|
|
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 119,343
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
|
Velkommen til vores nyeste medlem, briananm69 |
|