Hvis i vil 'nøjes med 30 HK til en 27 fods båd, så får i endda svært ved at mavøvrer ud af havne, ikke at det ikke kan lade sig gøre, men det bliver en langsommelig og kedelig oplevelse. I kan evt. prøve at se nogle af alle de projekter der er på BaadGalleri.
I har et drev, og det burde kunne lade sig gøre at få det til at virke 100%, hvis ikke allerede det er i orden. Efterfølgende kan jeg ikke se det er så svært at finde, og få lagt en motor i båden, der har jo været en tidligere, så der er jo forberedt til indenbordsmotor. Hvis i vælger en håhængsmotor, så skal i til at lukke hul efter Z-drev, samt tilpasse hækken og lave en motorbrønd. I bør måske også tænke på at en 27' båd skal have en vis vægt, for at der er ballance i den, samt placering af motor har en del at sige.
Har lige kikket lidt på nettet, og Lochmarine i Skærbæk har en 27' Havdrup til salg, den er med en 70 HK ford diesel, ligeledes fandt jeg en anden, et sted på nettet, den havde 120 HK diesel motor, så der skal da noget til, hvis i vil have glæde af båden.
I øvrigt ville det da være synd og skam, at sætte en pøhængsmotor på denne bådtype.
Jeg syntes i skal gå efter en indenbordsmotor, og få båden til at ligne det den oprindelig er.
Hvis i smed nogle billeder op af projektet, så var det måske lettere at komme med gode ideer.
God arbejdslyst
mvh Erik
Sidst redigeret af Mayland; 03-03-2012 kl. 05:44.