Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 1,274
1 medlemmer og 1,273 gæster
Robertxnh
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 24-10-2012, 13:11
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvornår er reklame okay....

Udspringet af en ny brugers eksponering af sin Facebook side i nogle tråde, er jeg blevet lidt nysgerrig på hvor snit fladen, er for hvornår og for hvad det er okay at reklamere for herinde.

Bare lige for at runde Reklamen for brugerens FB side, som omhandler Princess ejere i DK. Så synes jeg personligt ikke at det gør noget. Men det kan godt have noget med at gøre, at jeg selv kigger på Princess både som en mulighed for vores næste båd, så jeg er måske ikke helt objektiv.

Men derudover så findes der en mængde mere eller mindre skjult reklame herinde. Med jævne mellemrum linkes der til Små bådsklubben, diverse forsikringsselskaber, forskellige båd typer m.m. Ligesom jeg mener at huske, at derind imellem dukker tilbud op via diverse båd hjemmesider, lagt op af brugere der har andel i de hjemmesider. Og der er nogle brugere herinde, der ind imellem linker til deres egne hjemmesider....

Noget af det er uundgåeligt for en båd hjemmeside, men hvor går snit fladen egentlig ??
Reply With Quote
  #2  
Gammel 24-10-2012, 13:21
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg synes at når en profil oprettes med det ene formål at promovere en Facebookgruppe, egen hjemmeside eller et firma man har økonomisk interesse i, så er det helt klart ikke for at tilføre dette fora noget.
Får man slettet indlæg med samme indhold flere gange burde man lige tænke sig om, og ikke lægge dem i sin signatur istedet.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #3  
Gammel 24-10-2012, 14:30
Jeanett E.
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til Strøjer!
Jeg synes ærligt talt du skal til, at stoppe din dårlig opførelse - det er jo en hel børnehave det her! du bliver ved! Det er ved, at være chikane!
Sagen hænger sådan her sammen. Jeg er en seriøs person der havde set dette bruger forum som jeg som jeg syntes var et spændende sted, og havde en del spørgsmål I måske kunne hjælpe med herinde, da jeg så kigger under links ser jeg at der ligger mange forskellige slags links, og i hele bruger forum Bruger med henvisninger til egne ting/sider også under signatur!
Tænkte jeg, at jeg ville starte med at lægge et link til min båd gruppe hvad jeg ikke betragter som reklame! - da jeg er færdig, og skal sende oplægget ryger mit net ned så jeg når ikke, at se om det er på eller ej. Da jeg så endelig kommer på igen. er det der ikke og går ud fra at det ikke nåede frem, og prøver igen men nettet går ned igen så jeg viste slet ikke, at det var kommet på! derfor lagde jeg navnet på min gruppe under signatur ligesom så mange andre.
Så prøv lige en anden gang, at finde ud af sammenhængen inden du overfalder follk verbalt og er nedladende ! Den tråd jeg oprettede er seriøs! Men den er åbenbart for svær at, svare på!
Reply With Quote
  #4  
Gammel 24-10-2012, 14:39
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu var det egentlig ikke ment for at diskutere enkelt sager, men såden mere generelt hvor snitfladen går.

Jeg er dog lidt enig med Jeanett, og synes lidt at det er ret hurtigt, der er blevet konkluderet at profilen udelukkende er her for at promovere sin FB side.

Vi er jo sådan overordnet set, lidt mere løse i betrækket herinde end på andre sider, og jeg har svært ved at se, at man overtræder en skreven eller uskreven regel herinde, ved at linke til en privat FB side, ens egen hjemmeside eller lignende, hvor man helt tydeligt ikke har en økonomisk interesse i det.

Personligt synes jeg, at grænsen går ved tråde eller links, der helt tydeligt har et økonomisk formål, eksempelvis hvis jeg linker til det benzin selskab jeg er ansat i, for at fortælle noget om vores fortræffeligheder....Men hvis jeg omvendt vil linke til den fodboldklub, hvor jeg er formand, for at vise et eksempel på en fed hjemmeside ( ikke at vi har det ), så synes jeg det er okay.

Men det er selvfølgelig bare mig....
Reply With Quote
  #5  
Gammel 24-10-2012, 14:57
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeanette tag en tudekiks, du ved jo godt selv hvordan det hænger sammen.
Jeg stopper her..
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 25-10-2012, 07:03
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Moderering af indlæg sker YDERST sjældent, da det i bund og grund strider imod hele idéen bag Fenderen.dk. En af de helt essentielle tanker er jo netop at der skal være højt til loftet, og det er jeg ikke i tvivl om at stort set alle brugere er enige i.

Men når indlæg (og f.eks. signaturer) oprettes med det eneste formål at flytte aktiviteter fra Fenderen.dk til andre sites/fora o.l. uanset om det er med erhvervsmæssig/økonomisk interesse eller ej, så syntes teamet bag Fenderen.dk ikke at de overholder den til enhver tid gældende grundlov på Fenderen.dk.

Formålet med indlæg på Fenderen.dk er netop at samle en masse gode erfaringer, kompetencer, evner samt innovative ideer ét sted = Fenderen.dk
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________

Sidst redigeret af MartinN; 25-10-2012 kl. 08:54.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 119,321
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Brambex
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden