» Online brugere: 170 |
0 medlemmer og 170 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

23-12-2008, 15:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Kompressionsmåler.
Jeg overvejer at investere i denne kompressionsmåler, der kan benyttes til min bådmotor.
http://www.actron.com/product_detail.php?pid=16170
Min motor er efterhånden 16 år gammel og har et ukendt timetal, så kompressionen kunne være interessant at kende.
Hvor mange kender kompressionen på deres motor og evt. timetal ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-12-2008, 15:54
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg kender begge dele 13 bar på alle 4 cylindre - 251 drifttimer
Du kan låne en professionel kompresionsmåler af mig rolf - du behøver ikke købe en
Jeg har en til både benzin og dieselmotorer - men anvender dem sjældent
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 16:03
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Motometer laver profesionelle kompresionsmålere - dem man bruger på værksteder etc. Den viste kan da bruges til hobbiebrug men er nok unøjagtig ift Motometersystemet - og med motometer får du resultatet på "skrift"
Du kan bestille motometer fx her:
http://www.samstagsales.com/motometer.htm#Gas
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 16:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Der er sørme også en brugt til salg på e-bay tyskland se her
http://cgi.ebay.de/Kompressionsteste...1%7C240%3A1318
Jeg ville nok hellere investere i den brugte motometer hvis jeg skulle købe en - så har du en professionel kompresionstester i super kvalitet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 23-12-2008 kl. 21:30.
Begrundelse: rettet utalige slåfejl ;-)
|

23-12-2008, 20:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Hallo ENN jeg er ikke på Ebay.de Byd lige for mig hvis du vil, den kunne jeg godt bruge skulle give 3600 for en ny
|

23-12-2008, 21:27
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
PM sendt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 21:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jeg kender begge dele 13 bar på alle 4 cylindre - 251 drifttimer
Du kan låne en professionel kompresionsmåler af mig rolf - du behøver ikke købe en
Jeg har en til både benzin og dieselmotorer - men anvender dem sjældent
|
Jeg tænkte på at bruge din til næste Værkstedsdag i foråret 2009.
Glæder mig til at se kompressionen på min motor.
Måske jeg køber en selv, så jeg har en mere eller mindre komplet samling af forskellige former for specialværktøj til båden.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-12-2008, 21:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Du er meget velkommen til at låne den
Men køb kvaitetsværktøj hvis du skal købe noget - specielt måle/præcisionsværktøj bør være i pro kvalitet ellers aner man ofte ikke hvad det er man måler  taler af erfaring 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

23-12-2008, 21:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Du er meget velkommen til at låne den
Men køb kvaitetsværktøj hvis du skal købe noget - specielt måle/præcisionsværktøj bør være i pro kvalitet ellers aner man ofte ikke hvad det er man måler  taler af erfaring 
|
Jeg lytter gerne til dine erfaringer, "El Prepsi"... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-12-2008, 00:47
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
|
|
Nøjagtig sådan en motometer, lånte vi af Nordjysk Diesel (Anders's læreplads) og målte kompression, se resultatet på billede, så vi besluttede at planslibe og slibe ventilerne; men se her hvad prof sliberen har udført:
Til gengæld trængte topstykke og ventiler til det store tur. Ventiler er blevet afrettet. Ventilsæder er fræset ud og derefter slebet. Og så er den selvfølgelig planslebet. 1,3kkr vist nok orange.
Efter at motoren var adskilt, fortalte en gammel (erfaren) mekaniker at en kompressionsmåling skal udføres med varm motor. Vi havde udført den med kold motor, da det var efter at motoren var taget ud af båden; men hvad er korrekt?
Nu hvor topstykket har fået den helt store tur, håber vi at der kommer lidt mere skub i båden? Men det er der jo lang tid til. Først skal den samles og derefter skal den i lidt varmere vand. Vel omkring april.
Da vores gamle Bayliner ikke er født med timetæller, har jeg overvejet at monterer sådan en timetæller fætter der tæller på impulserne fra tændingen og montere "uret" i motorrummet, da det jo ikke er en måling som er nødvendig ved rattet. Har I erfaringer med sådan en? Den har tidligere været omtalt på Fenderen
Glædelig jul
Leif
Sidst redigeret af lbk; 24-12-2008 kl. 00:57.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Kompressionsmåler
|
ChristianX |
Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer |
5 |
04-01-2009 20:28 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,086
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Wirelessuub |
|