|  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 12:53
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
				
				Drømmebåden
			 
 Jeg fandt denne Coronet Seafarer 31 
Det er lige hvad jeg ledte efter og jeg er specielt fascineret af den lange hardtop som den tidligere ejer skulle have fabrikeret, ifælge sælgeren. 
 
Der er 2 x BMW, 185 hk og farten er angivet til 32 mil ved max. og 26 mil ved march. 
 
Er der nogen der har erfaring med om den fart holder? 
 
Kan nogen hjælpe med at identificere drevene på båden? 
 
Jeg er specielt fascineret af Seafarer 27 og 31 og synes denne er rigtig interessant med den lange hardtop. 
 
Her link til sælgeren annonce 
http://altieco.dk/?view=bodeVis&bodeID=1&id=45
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 13:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ifølge annoncen skulle det være VP 290 DP. Det kan også passe meget godt med det umiddelbare udseende, men BMW har vist også selv fabrikeret drev en overgang.Og så ser det ud til at den er ferskvandskølet - et absolut +
 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 13:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej albjerg
 Jeg kan ikke finde det med VP 290 DP.
 
 Der står bare "Volvo med Duo-prop"
 
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 14:46
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by mohabba  Hej albjerg
 Jeg kan ikke finde det med VP 290 DP.
 
 Der står bare "Volvo med Duo-prop"
 |  Jeg tror det er  AQ280-290 med duo-prop konvertering.
   
Vp 290DP
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 17-11-2009 kl. 15:33.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 08:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det står der heller ikke, det var baseret på udseende - akkurat som Strøyer beskriver. 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 09:07
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		Du skal lidt passe på med de BMW diesler, deres ry er ikke for godt!Engelske Birchwood brugte BMW bla. i deres TS 33ére. hvilket ikke var nogen ubetinget succes. Tjek evt. om reservedelsmarkedet stadig er leveringsdygtig i stumper til disse motorer.
 Umiddelbart ser motorerne fine og velholdte ud på billederne - hvor gamle er de?
 
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 11:17
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		Kan du udbyde lidt om deres blakket ry  
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 12:51
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
                  
		Sælgeren siger de er fra 2003 og med under 300 timer.
 Jeg snakkede med HOLM TECHNOSCAN og de mente ikke at de kunne være denne årgang hvis det var BMW. De ville undersøge det hvis jeg skaffede dem serienr. Blokken er MV eller vm? : ) og bliver vist brugt af Mercruiser nu.
 
 Jeg hører da også gerne om det blakkede ry.
 
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 
				 Sidst redigeret af mohabba; 18-11-2009 kl. 12:53.
					
					
						Begrundelse: tilføjelse
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 12:54
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Uden at vide mere om det blakkede ry. 
Så er det også hvad jeg har hørt.  
Mon ikke det er adgangen til reservedele.
 
der må være noget på nettet..
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 12:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Men om ikke andet så har Rolf jo 2 Mercruisere til salg i en anden tråd  
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 13:07
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Der er også to 130hk volvo diesler med duo drev til 100K i dba.Så ved salg af de gamle drev og motore bliver det overskueligt
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 16:11
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er gået op for mig at BMW-mariniseringen ikke længere produceres, kun af specialværksteder.Jeg er blevet oplyst af et værksted, at BMW stoppede produktionen af disse motorer for 10-15 år siden.
 
 Båden annonceres hos DBA.dk hvor motorene angives til at være fra 2003 ; (
 
 Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr.
 
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 16:30
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by mohabba  Det er gået op for mig at BMW-mariniseringen ikke længere produceres, kun af specialværksteder.Jeg er blevet oplyst af et værksted, at BMW stoppede produktionen af disse motorer for 10-15 år siden.
 
 Båden annonceres hos DBA.dk hvor motorene angives til at være fra 2003 ; (
 
 Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr.
 |  Tag dog fat i ejeren og spørg ham om serienummer på motorer og hvordan han har fastsat alder? Derfra er der nok ikke så langt til et afslag i prisen...
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-11-2009, 20:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by mohabba  Jeg er ellers helt vild med båden, ærgrer mig bare over den tvivlsomme fakta og så synes jeg lige pludselig at den bliver for dyr. |  Den er vel en mindre undersøgelse og spørgen-ind-til-fakta værd   
Hvis det er modellen og du kan få den til en, i dine øjne god pris, så er det vel at fortsætte processen. 
Men........ nu da du kender til de negative sider så bør du med det samme kigge andre steder, hvis du blot fornemmer, at handlen ikke er i din favør - altså efter du har fået svar på dine spørgsmål.
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-11-2009, 09:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		BWW stoppede produktionen af marinemotorer i den sidste halvdel af firserne.  
Motorblokkene var fra italienske VM, og var industrimotorer. 
BMW´s marinisering var af elendig kvalitet. Med hensyn til drev, mener jeg, at BMW fabrikerede 2 typer. 
Produktionen overgik til Mercruiser, som stadig benytter samme blok, men med deres egen marinisering. 
Ved gennemlæsning af salgsannoncen, står der Mercruiser. Hvis motorerne er fra 2003 passer det jo meget godt med, at det er Mercruisere baseret på VM-blokke. 
Hvis det er tilfældet, lyder det underligt, at sælger benævner motorerne som BMWére? 
Måske mener sælger, at BMW lyder bedre end Mercruiser? 
(BMW=BayerischeMakWerk oder was?  )
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-11-2009, 12:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....
 Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
 Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.
 
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-11-2009, 12:43
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg vil give Lars T ret, hvis du føler, at der er noget "uldent" ved motorerne, så der der måske noget om snakken.Vi har en lykkelig ejer af en Birchwood 33TS i klubben, som har fået skiftet topstykker på hans BMW diesler. Det var ikke en billig rep. Topstykkerne blev efter sigende modificeret så de passede på hans maskiner.
 Det lyder underligt, at mægleren ikke er mere behjælpelig med hensyn til de oplysninger du ønsker. Det er vel bådsalg han lever af!
 
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-11-2009, 13:20
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by mohabba  Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....
 Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
 Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.
 |  Det der lugter langt væk, når papirer pludselig ikke kan findes og serienumre bliver usynlige.... 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-11-2009, 14:29
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Nuuk, Grønland 
						Indlæg: 103
					      |  |  
	
	| 
                  
		Han har nu lovet mig at han vil tage fotos af de oplysninger jeg efterlyser. Så langt så godt.
 Jeg er rigtig vild med båden, den er dog naturligvis ikke bedre end de motorer der sidder i den, da marinedelene til BMW kan være svære og dyre at opdrive og en ny motorinstallation er udelukket af hensyn til omkostninger og pris på båden.
 
 Evt. nødvendigt videresalg af denne bådtype og installation er meget tvivlsom her i Grønland. dvs. at den båd beholder jeg bare!
 
 Under alle omstændigheder skal båden naturligvis prøves. Såfremt at den går den lovede hastighed og spec. omdrejninger og umiddelbart kører som skal så er da vel udgangspunkt?
 
 Jeg er bestemt ikke bange for at skrue og har fine tekniske bekendtskaber til rådighed.
 
 Er der nogen der ved hvorfor den Birchwood skulle have nye topstykker?
 
 Mange tak for svarene
 
				__________________Bayliner 285, 2003
 5.7 Mag Mpi
 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,213 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, razmesSteda |  |