| 
	
		
			
				| » Online brugere: 369 |  
| 0 medlemmer og 369 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				10-10-2011, 20:33
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Apr 2009 Bopæl: Fredericia 
						Indlæg: 91
					      |  |  
	
	| 
				
				er der noget galt med sådan en båd siden den ikke koster mere?
			 
 er det mig, eller er det ikke et røverkøb? 
Godt nok meget båd for pengene her i efteråret.
http://www.guloggratis.dk/sport/baad...nonce/12763948
				__________________Eigil
 
 Sea Ray 270 Sundancer '88
 2 x 130 volvo AQAD31A dieseler
 DP 290
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2011, 09:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		En fin pris - men det skyldes måske, at der er udstyret med en tørstig benzinmotor. Billeder er jo taknemmelige, men der ser jo pæn ud på billederne.Til den pris, kunne man jo overveje at finde en brugt dieselmotor....
 
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2011, 09:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Billig ved jeg nu ikke, for ser jeg på det renoveringsprojekt som andre bådejere har været igennem med en tilsvarende båd/årgang, så kan det være en "sur" gondol at få gjort klar både tidsmæssigt og økonomisk. 
Motoren er næppe den originale. Hvis det er tilfældet, så har den en stærkt begrænset levetid - dyppet i søvand siden 1985 sætter sine spor. 
Motoren er også godt tørstig - her kan Strøyer nok bidrage med erfaringer - og alt i alt ser båden nydelig ud på billederne, men som ofte står billedernes realitet og det som handles sjældent mål med hinanden, når det tilbudte er 25+ år.... 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2011, 20:06
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg gav mindre for min, der er nyere. 
Jeg har efterhånden fået styr på min, men det har taget timer og har da heller ikke været gratis. 
Efter hvad jeg har været igennem med den, Ville jeg nok vælge en anden i dag. 
Men har man mod på en omfattene renovering er der meget at lære, og lærdom kommer ikke skidt tilbage. 
Men båden i annoncen ser fin ud på billederne, Måske lidt undermotoriseret. så vidt jeg kan ser er det en alm 260 hk mercruiser og ikke 300hk som der skrives.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 11-10-2011 kl. 21:54.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				14-10-2011, 19:47
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 204
					      |  |  
	
	| 
                  
		Har en god ven, der har en tilsvarende båd, dog fra '89.Med den motor vil den ikke være nogen raket. Min vens båd har 2X3,7 l. med hver 185 hk. og med fuld ferieoppakning tager den ca. 2-3 min. for at komme op i plan (lidt overdrevet måske).
 Til gengæld går han ca. 650 m/l.!?!! (ja, det var meter)
 Ellers en båd med rigtig god plads og stærkt bygget, der er ikke spare på glasfiberen.
 Vejer ca. fire tons, så trailer kan man glemme!
 
				__________________Monterey 262 cruiser
 Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
 tidligere båd:
 Monterey 2100 CC
 Volvo AQ260, DP 290
 
 Facts do not cease to exist because they are ignored.......
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-10-2011, 12:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by kjaerlarsen  Til gengæld går han ca. 650 m/l.!?!! |  Det passer fint med hvad min bruger. 
Sidste tur fra Aalborg til Løgstør, brugte vi 165 liter på 50 sømil.   
3,3 Liter pr. sømil eller Ca. 560 meter på literen. der var så en del ruer under bunden og drevet kunne ikke trimmes op/ud. 
Under optimale forhold kan den vel nøjes med 2-2,5 L/Sømil.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,211 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Marionbar |  |