| 
	
		
			
				| » Online brugere: 403 |  
| 0 medlemmer og 403 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				03-06-2012, 20:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2012 Bopæl: Brejning 
						Indlæg: 8
					      |  |  
	
	| 
				
				Overvejen en båd med en Yamaha 50HK Autolube
			 
 Hej Fenderen. Jeg har kigget meget på denne båd: http://www.guloggratis.dk/sport/baad...mages=1#images  men har hørt lidt dårligt angående autolube. Hvad kan i  fortælle af erfaring? Tak på forhånd. |  
	
	| 
			
			 
			
				03-06-2012, 21:30
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2009 Bopæl: Silkeborg 
						Indlæg: 117
					      |  |  
	
	| 
                  
		Som en bådmand sagde til mig, det er vist bare nogle historier på havne kanten.
 Jeg har ikke haft problemer med min, og kender heller ikke nogen der har, har dog også hørt de historier om en der kender en, der kender en, der har hørt at der er et problem.
 
 Tror ikke jeg ville betænke mig langtid, til de penge, for båd, motor og trailer.
 
 
 ps. velkommen til
 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-06-2012, 21:36
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		kan du ikke bare slå det fra og selv blande benzin/olie |  
	
	| 
			
			 
			
				03-06-2012, 22:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2012 Bopæl: Brejning 
						Indlæg: 8
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det kan godt være det bare er et rygte. Og tak :-D |  
	
	| 
			
			 
			
				03-06-2012, 22:34
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Mener da helt bestemt, at yamahas autolube, er ganske udmærket?Det var vist OMC'erne, det ikke duede på.
 mvh jens
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 09:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Gast |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: Sjælland 
						Indlæg: 287
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har aldrig hørt om problemer med Yamaha's autolube. Har selv haft 2 motorer med det.
 Det er som Jens skriver OMC der har problemer med deres VRO
 
				__________________LarsH
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 10:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Odense 
						Indlæg: 1,377
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej og velkommen til fenderen    
Har du læst vores lille guide til køb af båd?
http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3927 
Autolube systemet er ganske pålideligt, jeg har selv haft 4 Yamaha'er med det, heraf 1 magen til den som du er ved at købe. Der har ALDRIG været problemer med systemet.
 
Kig motoren godt igennem, og hvis du kan få testet kompressionen imens du er der, er det en god ting at få gjort.
 
Held og lykke med handlen.
				__________________/Martin
 
 En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
 
 _______________________________________
 Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
 
 Once you go black - you'll never go back !!
 _______________________________________
 
				 Sidst redigeret af MartinN; 04-06-2012 kl. 21:44.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 20:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		båd og motor ser da fint ud!
 Det eneste er bare den store stål plade på indersiden og ydersiden. hvorfor er den sat på?
 godt nok står der den er forstærket, men omvendt kan den også skjule en dårlig og i forvejen revnet hæk,
 
 da stål og glasfiber ikke kan arbejde sammen er det en RIGTIG dårlig Kombi da den vil revne hvor stål pladen ender,
 
 Men altså den er jo ikke så stor motoren, så der kan ikke være det store, ud og kig, og held og lykke med handlen
 
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 21:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2012 Bopæl: Brejning 
						Indlæg: 8
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Anders kr  båd og motor ser da fint ud!
 Det eneste er bare den store stål plade på indersiden og ydersiden. hvorfor er den sat på?
 godt nok står der den er forstærket, men omvendt kan den også skjule en dårlig og i forvejen revnet hæk,
 
 da stål og glasfiber ikke kan arbejde sammen er det en RIGTIG dårlig Kombi da den vil revne hvor stål pladen ender,
 
 Men altså den er jo ikke så stor motoren, så der kan ikke være det store, ud og kig, og held og lykke med handlen
 |  Mener du at der kan være en "fare" ved det? |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 21:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		du kan se rundt i kanten ved den plade der sidder om topcoaten har slået revner. men ellers nej, bare en dårligt løsning! 
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-06-2012, 23:24
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Odense 
						Indlæg: 1,377
					      |  |  
	
	| 
                  
		HVIS motoren er udstyret med manuel hæve/sænke cylinder, så er det en god ide at tjekke funktionaliteten og om den kan "låse" motoren ved lavtvandsindstilling.
 Denne hydrauliske cylinder skal hjælpe med til at "neutralisere" motorens vægt når du skal vippe den op og ned, samt at kunne låse motoren i i trinløse indstillinger når du skal sejle på lavt vand. Jeg har set en hel del af disse cylindre som er gået i stykker, oftest fordi der er givet for meget gas ved f.eks. lavtvandssejllands.
 
 Det kan som regel IKKE betale sig at renovere dem og den er IKKE billig. Så hvis den er defekt ville jeg kræve et væsentligt afslag i prisen.
 
				__________________/Martin
 
 En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
 
 _______________________________________
 Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
 
 Once you go black - you'll never go back !!
 _______________________________________
 |  
	
	| 
			
			 
			
				05-06-2012, 11:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2012 Bopæl: Brejning 
						Indlæg: 8
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Anders kr  du kan se rundt i kanten ved den plade der sidder om topcoaten har slået revner. men ellers nej, bare en dårligt løsning! |  Kan jeg selv finde på en anden løsning, eller hvad tror du?
 
Ja okay, skal jeg nok tjekke! :-D |  
	
	| 
			
			 
			
				05-06-2012, 12:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		du behøver ikke finde en anden løsning, da motoren ikke er særlig stor, men har selv lavet min del af nye hække, og forstærkninger, og det er ikke løsningen, 
 Man skal bare ikke tænke på det som en forstærknings, men tag ud og kig på den, og se om den er ok, hvis den ser fin ud, så er den sikker også det,
 
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,215 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Boschvjq |  |