| 
	
		
			
				| » Online brugere: 389 |  
| 0 medlemmer og 389 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				29-06-2008, 22:31
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
				
				Batteriladere
			 
 Formålet med denne tråd er at vi kan afdække hvilke batteriladere der egner sig til Både - og vores erfaringer med disse ladere 
Jeg har i årevis haft en Dania lader
   og egentligt været tilfreds med den - men transformeren stod af her for nyligt og så gik jagten ellers ind på en ny lader
 
Efter at have studeret markedet grundigt faldt valget på en CTEK lader:
   
CTEK laderen er en såkaldt "inteligent lader" der også kan rekonditionere sulfaterede baterier.
 
Min første tanke da jeg stod med CTEK laderen i hånden var "hvorfor er alle andre ladere bygget ind i store "cigarkasser" når CTEK kan lave en lader med bedre egenskaber i en smart kompakt indpakning?
 
Jeg gennemførte derefter et par forsøg hvor jeg prøvede at genoplive sulfaterede batterier - og det virkede - så PT er jeg tilhænger af CTEK laderne - men der findes også andre mærker ude på markedet - skriv om jeres erfaringer med batteriladere - og spørgsmål til ladning og ladere i denne tråd og lad os få vendt hvad der findes på markedet.
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				30-06-2008, 23:45
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
				
				Ctek
			 
 
                  
		CTEK ladere er anvendelige i mange forskellige applikationer. 
Enkelte CTEK ladere, har en special "kuldefunktion", der gør dem velegnet til opladning af batterier ved lave temperaturer om vinteren.
 
Størrelsen på laderen er absolut også afgørende - som ENN nævner - for datidens "Cigarkasse-ladere" er afløst af CTEK ladere, der kan være i en skjortelomme....  |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 10:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg måtte købe en ny lader i ferien og var hos flere forhandlere i tyskland ingen havde en tystor men alle havde denne.
 LEAB chAmp II mit IUoU kennlinie 17A - 13,7V - 14,4V
 laderen minder meget om tystoren med en gul og 2 grønne dioder som viset status. pris 199 euroer der nogen der kender dette mærke og er det noget der dur
 det skal lige siges at den fik sparket liv i mine batterier
 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 14:34
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Kender ikke lige til den, men er det ikke en god handel 1500kr for 17A lader |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 14:52
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg tror også det var en god pris jeg fik den til.    
den fik da sparket mere liv i batterierne end der var med den gamle lader 
det er en lille vandtæt boks på 20x12x6 cm så den fylder heller ikke meget
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 15:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det lyder super, er det ikke sådan en der kun lader x timer i døgnet. |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 15:38
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		der står at når gul lampe lyser kører den på hovedfasenår gul og en grøn lyser kører den på efterladning og nedtrapper
 ved en grøn er det kun vedligehold ( 1 amp )
 hvis den ikke er på grøn altså vedligehold efter max 20 timer skifter den selv
 for at undgå overladning, og så vil gul og grøn lampe stå og blinke for fejl ved batt.
 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 16:24
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	|  |  
	
	| 
			
			 
			
				19-08-2008, 21:47
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er en rigtig fin professionel lader du har fået der goffy - den ser ud til at overgå Tystor laderne på specifikationerne - og prisen må siges at være lav 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2009, 18:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Rolf - Nytdrev har nu et knaldtilbud på CTEK ladere se bare på www.nytdrev.dk
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2009, 21:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg købte en CTEK xs 7000 for ca 1.5 år siden og den overgik mine forventninger, så efterfølgende har jeg købt en CTEX 3600 som jeg har i sommerhuset
 xs 3600 er en fin elektronisk lader og rigeligt til alm batterier op til små 110 amp timer XS 7000 klarer endnu større  batterier og har desuden et desulfaterings program der kan regenerere sulfaterede batterier
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2009, 22:17
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Jægerspris 
						Indlæg: 977
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ENN  Jeg købte en CTEK xs 7000 for ca 1.5 år siden og den overgik mine forventninger, så efterfølgende har jeg købt en CTEX 3600 som jeg har i sommerhuset
 xs 3600 er en fin elektronisk lader og rigeligt til alm batterier op til små 110 amp timer XS 7000 klarer endnu større  batterier og har desuden et desulfaterings program der kan regenerere sulfaterede batterier
 |  Øhh sulfahvaffornogen batterier ? mig ikke forstå   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2009, 22:24
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Et batteri der ikke holdes opladet hele tiden kan danne et sulfat lag på pladerne - dette lag isolerer pladerne fra syren i batteriet og nedsætter kapaciteten på batteriet
 Sulfatering kan fjernes ved at sende nogle strømpulser gennem batteriet der sætter sulfatkrystallerne i svingninger og derved nedbrydes de - det er den funktion den avancerede CTEK lader har som en af de få. Impulserne har nogle kloge folk fundet ud af skal være på 3.26MHz De 3.26MHz skulle netop svare til sulfatkrystallets egenresonnans så krystallerne går i svingninger og bliver ødelagt.
 
 Du kan undgå sulfatering i en vis grad ved ikke at lade dit batteri være "halvopladet" igennem længere tid
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2009, 22:28
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Jægerspris 
						Indlæg: 977
					      |  |  
	
	| 
                  
		Takker, så lærte jeg også noget i dag   |  
	
	| 
			
			 
			
				01-02-2009, 15:36
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Min bil har svært ved at starte når motoren er kold - batteriet er 1 1/2 år gammelt - og det høres tydeligt, at startmotoren ikke roterer hurtigt nok rundt. Jeg har løftet batteridækslerne og de er sorte i bunden - kunne tyde på defekt batteri.
 Jeg overvejer nu at montere en lader model CTEK XS3600 til batteriet, der kan lade batteriet op igennem natten specielt når temperaturen er under frysepunktet.
 
 Jeg kan ikke forstå at mit batteri allerede kan være defekt. Kan det skyldes en for stor afladning i det elektriske anlæg ? Hvad må den max. afladning være på et bilbatteri ? Det skal nævnes, at jeg har en "hyrevognsakkumulator" monteret på 100Ah.
 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				01-02-2009, 15:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Systemet med permanent at montere en lader der vedligeholder batteriet med opladning er god - fx DEFA laver ladere (og motorvarmere mv) der fastmointeres i bilen og sikrer at batteriet altid er 100 % opladet - jeg har et sådant system i begge mine biler 
At afgøre om dit batteri er deffekt kræver at du laver en vægtfyldemåling af battericellerne (hvis det er muligt - på et lukket batteri kan du ikke gøre det) 
  
Skal dit batteri og ladesystem gennemgås 100% skal du få foretaget en diagnose test med fx et midtronic testsystem
 
   
Man forbinder testinstrumentet til batteriets poler og gennemgår en cyklus hvor
  
-Batteriets kapacitet måles (altså er batteriet ok) 
-Systemet beder en starte motoren op - det gør man og den måler spændingsfaldet ved opstarten (=fuld last på batteri) 
-Så måler den tomgangsladningsspændingen - og beder en speed op i 20 sek der måler den diode/rippelspænding (altså er en diode i generatoren deffekt) og ladespænding ved omdrejninger
  
Så beder den en sætte fuldt lys på etc og gennemfører endnu en cyklus af tester som ovenfor bare med belastning på
  
Når testen er færdig kan du printe alle data ud og systemet fortæller om der forefindes fejl i ladesystemet - og præcis hvad fejlen er
  
Det er en virkelig effektiv tester (men koster også en formue) vi bruger dem på arbejdet idet den kan diagnosticere et strømproblem på ca 3 minutter og man behøver intet andet måleudstyr
  
Du kan evt kigge forbi på arbejdet en dag så skal jeg køre den test på din bil - og så har du svar på få minutter
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				01-02-2009, 15:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ENN  Systemet med permanent at montere en lader der vedligeholder batteriet med opladning er god - fx DEFA laver ladere (og motorvarmere mv) der fastmointeres i bilen og sikrer at batteriet altid er 100 % opladet - jeg har et sådant system i begge mine biler
 At afgøre om dit batteri er deffekt kræver at du laver en vægtfyldemåling af battericellerne (hvis det er muligt - på et lukket batteri kan du ikke gøre det)
 
 Skal dit batteri og ladesystem gennemgås 100% skal du få foretaget en diagnose test med fx et midtronic testsystem
 
 Man forbinder testinstrumentet til batteriets poler og gennemgår en cyklus hvor
 
 -Batteriets kapacitet måles (altså er batteriet ok)
 -Systemet beder en starte motoren op - det gør man og den måler spændingsfaldet ved opstarten (=fuld last på batteri)
 -Så måler den tomgangsladningsspændingen - og beder en speed op i 20 sek der måler den diode/rippelspænding (altså er en diode i generatoren deffekt) og ladespænding ved omdrejninger
 
 Så beder den en sætte fuldt lys på etc og gennemfører endnu en cyklus af tester som ovenfor bare med belastning på
 
 Når testen er færdig kan du printe alle data ud og systemet fortæller om der forefindes fejl i ladesystemet - og præcis hvad fejlen er
 
 Det er en virkelig effektiv tester (men koster også en formue) vi bruger dem på arbejdet idet den kan diagnosticere et strømproblem på ca 3 minutter og man behøver intet andet måleudstyr
 
 Du kan evt kigge forbi på arbejdet en dag så skal jeg køre den test på din bil - og så har du svar på få minutter
 |  Det lyder spændende, ENN.
 
Jeg skriver til dig i en PM ang. tid for diagnose af min bil.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				01-02-2009, 16:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Du bør montere en  Ctek hvis du spørger mig - så kan du altid holde dit batteri i topform og ctek laderen leveres netop med en tilslutningsledning til det formål - samtidigt er den ip klasset så den kan monteres i fx et motorrum på en bil 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				23-03-2009, 12:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har en alm. stor Gul kasse lader fra Biltema, virker hammer fint, udføre opgaven hver gang.    
Syntes dog Ctek  er hammer smart.
 
Når man bare har alm. bil batterier osv. er Ctek 3600 så tilstrækkelig?
http://cgi.ebay.de/CTEK-12V-Batterie...1%7C240%3A1318
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				23-03-2009, 13:10
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Gast |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Jyllinge 
						Indlæg: 267
					      |  |  
	
	| 
                  
		CTEK spiller max, har den samme som ENN. Kørt med den en del år. Ved min fars bilimport også sværger til dem. 
				__________________Tahoe Q4L
 MerCruiser 4,3L MPI
 Alpha One Gen2 1.62
 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
		|  Similar Threads |  
	| Emne | Emne forfatter | Forum | Svar | Sidste indlæg |  
	| Brug af batteriladere | Lars T | Elektronik | 6 | 21-08-2008 21:24 |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,218 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, KennethTix |  |